2017-09-19
 09:03:26

Huuuuvvva.....

Ibland (ofta) förstår jag inte varför jag gör som jag gör....trots att jag sitter med facit i hand....🙈....


Som väl dom flesta vet är jag en "kalorikontrollant" av rang....😬...
Ibland...får jag för mej att "släppa loss" lite från kontrollen...och därmed äta nyttigt ....ändå 🤐

Handlade lite igår....har jue ett längre tag inte ätit nån frukost...mest för att jag faktiskt inte varit hungrig....utan bara druckit kaffe ☕️👌🏼

Eftersom jag inte riktigt får bort mitt magonda (högt upp i magen/illamående/uppsvälld ☹️) så kom jag på....alldeles själv 😛....att frukost kanske kan va en god ide'....

Tänker på ...med tanke på det jag köpte...hur lätt det är att lura sej i "nyttighetsvärlden" 🤔....

Fick för mej att typ "fil å flingor" det är bra....å det kan det ju va...men...krånglade till det med....

Kan meddela att ...det va gott...det va sött...det triggade igång mej...och innehöll massor av ångest....🙈

Kan meddela att denna portion innehöll 518 kalorier.....


Hade jag istället valt ....(samma mängd som ovan).....
* lättfil 2 dl 76 kalorier
* cornflakes 45 gram 167 kalorier
* 1 banan 125 kalorier 
Summa summarum 368 kalorier...
Hade jue varit bättre 😬....

Finns såklart ännu bättre val...inte helt omöjligt att bild bifogas på en bättre frukost inom kort 😅🙌🏻

Åsså dessa.....

Knappt nå kalorier alls... 14/rån...man kan tugga i sej rätt många...om man inte har nåt på dom 🙃....för boven i detta drama...är såklart .....



Jaaaa det är minst sagt en djungel ...och allt detta ...jag just lagt ut...är sånt jag "åker dit" på mellan varven...trots att det inte på nåååå vis får mej att må bra...mer än dom sekunder...jag maler runt det mellan tänderna 🤐😬🤔🙄.....

Ny dag...bättre val 👏🏻👏🏻👏🏻



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: