2008-12-11
 18:40:32

Stora bakardagen...

Idag har jag BAKAT !!!!!
Det är för min del lite av en sensation faktiskt, men jag känner liksom för att pyssla just nu, vet inte  vad som hänt....
det är bäst att passa på för man vet ju inte hur länge såna här attacker sitter i...
Hursomhelst så lyckades vi (jag och Johan) få till en fin hög med lussebullar...



Och sen gjorde vi nåt som hon Leila på tv "geggade" ihop en gång....Rocky Roads, och det kan jag lova alla "snaskälskare"(som jag ) att det är en riktig hit, eller varför inte baka och ge bort i julklapp....

ROCKY ROADS

600gr mörk choklad 70% (jag hade vanlig blockchoklad blandad ljus och mörk funkade utmärkt)
2 påsar dumlekola (klipp sönder i småbitar)
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter (hacka sönder till mindre bitar efter eget tycke...)
1 dl (skalade......)pistage nötter (hacka sönder lite...)

Smält chokladen i vattenbad...
Blanda ihop alla ingredienser ...
Häll upp i en form (ca 3 cm hög)...
Låt svalna...
Skär upp i bitar...(skär ganska små bitar det är väldigt mättande)
ÄT OCH NJUT...............

Nu ska jag gå till grannen och fråga om jag får lägga mina alster i hennes frys, annars finns nog inget kvar till jul !!!
(Det värsta är att om det är nån som kommer att äta upp det så är det nog jag själv.....)


Lotti
PUBLICERAT: 2008-12-11, 19:38:44

Ska bli gott!!!


Anna
PUBLICERAT: 2008-12-11, 20:03:21 | URL: http://annacondas.blogg.se/

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag är så godis sugen så jag håller på å dör här..så går man in här å få se massa gott!!Begäret försvann inte direkt.. Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: