2009-07-13
 09:59:46

Längesedan...

Jag har faktiskt klarat mej länge nu från att vara sjuk....
MEN, känns som det är på g nu, vaknade i morse med halsont och ÖRVÄRK !! (det har man väl när man är barn..?)
Inte världens roligaste uppvaknande precis, får väl se vad som händer under dagen.

Gårdagen blev en riktig "hunddag"....Jag följde med grannen till en kompis,som har en tik som det var tänkt att hon skulle ta lite valpar på.....men se det va hyndan inte alls pigg på !
Tanken va att testa om hon" kom igång" om hon fick träffa andra uppvaktande hanar (vem skulle inte kunna tänka sej det ibland hihihi...) men trots att min underbara Napoleon uppträdde som en riktig gentleman, va hon arg som en krokodil!

Charmören Napoleon....



Väl hemkommen tog jag mej an grannens aningen envisa storpudel Denzel för en kloklippning...
Trodde nästan ett tag att jag träffat min överman...men skam den som ger sej, jag vann och alla klona blev till sist klippta..

Napoleon                                                                              Denzel

Nåt magiskt med denna hund (Denzel...) vet inte riktigt vad men jag gillar honom skarpt !!!
Kanske för att han är en liten "utmaning", som ändå är väldigt läraktig och  en nyfiken liten "virrpanna" !!
Här hemma på gården tror han att han är kung... har lyckats ge sej på "Nappe" ett par vändor, som ju slutat med att det dunsar till i marken och han är totalt underlägsen !!! (kanske kan bero på att Napoleon väger tre gånger så mycket).
Tar jag med honom ut på promenad följer han N.. som en skugga, ser upp till honom som han skulle va en gud !!!
Tror faktiskt !!! att min dog är en väldigt bra läromästare !!! *skryt*

Nog om doggsen...återigen en ny vecka, dom flesta börjar sina semestrar, och för all del några har säkert slut på den också...
Själv får jag vänta till vecka 33...men den som väntar på nåt gott !!!
Fundrar på va man ska hitta på en sån här dag ??? Utan bil å allt, den har mannen till jobbet...
Blir väl det gamla vanliga...promenad, plocka, diska, tvätta, laga mat, ......livet på en pinne !!!!


Anna
PUBLICERAT: 2009-07-13, 20:47:47 | URL: http://annacondas.blogg.se/

Hahaha! Ja du..lite rolig va! =D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: