2009-11-22
 11:04:04

Så...

har ännu en vecka gått, om än lite i dvala....
Men jag har iallafall tagit mej igenom en bok, en bok som handlar om en tjej som ska dö i leukemi men som först har bestämt sej att hon ska beta av sin lista...
Kan väl på sätt och vis kalla det önskelista...en rätt speciell sådan !
Ett litet utdrag ur boken:

"Du är kall om händerna. Ska jag hålla dom en stund så dom blir varma?"
Jag stinker. Jag känner lukten av mina egna pruttar.
Jag hör det otäcka tickandet när kroppen förtär sej själv. Jag sjunker, sjunker in i sängen.
Femton, att resa mej ur sängen och gå ner till bottenvåningen, och allt är bara ett enda stort skämt.
Tvåhundranittio, att gifta mej med Adam.
Femtioett, femtiotvå, femtiotre. Att öppna ögonen.Öppna dom din jävel.

Jag kan inte. Jag faller.................
                  
                                      


Jag tycker det är lite som terapi för mej att läsa sånt här, känns som det liksom finns "folk" i boken som jag kan jämföra mej med , som liksom förstår...kanske lite pucku, men alla har väl sina sätt att bearbeta jobbiga saker som händer i livet...eller som några beskriver boken:

"En sorglig och vacker bok. Den handlar om döden, men är en lovsång till livet..."

"En rörande och modig roman som påminner oss om att uppskatta dom människor som är viktiga för oss, och att fånga ögonblicken."


Anna
PUBLICERAT: 2009-11-22, 21:03:06 | URL: http://annacondas.blogg.se/

Mmm den var bra och lite som terapi för mig med!

kramen


Mia
PUBLICERAT: 2009-11-26, 22:21:42 | URL: http://mmiiaa.blogg.se/

Lånar den gärna om det går för sig?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: