2011-12-13
 09:14:32

Saaaankta luuuuuucia......


Så va hon här......"med lust å fägring stor"....
Sitter med en kopp kaffe...å en "reflektion"...inget man doppar i kaffet precis...å inte smakar de saffran heller...nä nästan lite åt det ....bittra hållet...mot min vilja....

Relektionen...el ja dom är ju några stycken...som ett bullfat liksom...
"Lust å fägring stor"
Vackert så det förslår....

Att den STORA dagen är oss "hack i häl" märks tydligt tycker ja nog...på alla de sätt...
önskelistor...julsånger...pynt...reklam...ja you name it, listan kan göras lång....

Jag är nog som dom flesta av oss...lite av en drömmare...ni vet en såndär.....
 "Madickenjul"

Alla är glada...barnen trallar...mor å far (el kanske nån mer "vardaglig/vanlig" konstallation)
myser å lagar mat...sådär trevligt å gossit....

Kan vi få de så....Jamen tänk...ja tror de....iaf på ett ungefär...tror de handlar om (el jag vet) var vi själva sätter "ribban" för lycka....

Jag kan inte handla allt som står på sonens önskelista..."Ps3" à 2500...Iphone 4s à 5500...nya längdskidor med tillbehör à 2500...för att bara nämna några saker....(å capriser).
Å som tur är är han medveten om detta...
Men SÅKLART skulle jag vilja...å va jag skulle vilja !!!!!!

Vet att många har ett helsike dessa dagar...med skyhöga krav....många barn som gruvar sej å inte alls kommer få en fin jul...pga av vuxna som tycker de är deras jul...deras tid för avkoppling...å ett sjuhelvetes supande...de kan göra mej mest ledsen av allt...

Själv ska ja jobba...iaf några pass...å jag känner mej rätt cool...
Å kom ihåg....
"Det viktiga är inte va du äter mellan jul å nyår...utan va du äter mellan nyår å jul"



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: