2013-11-12
 17:30:00

Jag är en "periodare".....

Mitt liv som "peroiodare".....
Alla har vi våra kors att bära
Ingen är fullkomlig
De må ju va sant...å jaaa jag gillar ordspråk...klokheter...å....ord....roliga ....betydelsefulla...ord...
Men va är dom värda...dom där orden....
Tänk va dom kan ställa till...
Å tänk va dom kan göra nån glad....
 
Dom formar oss...på gott och ont....
Vet inte...men antagligen är det "ord" till viss del som gjort att jag blivit.....
"EN PERIODARE"
 
Minns några av orden väldigt väl...
Det tar upp rätt mycket av ens liv...inte kanske orden...utan "beteendet"
Det blir å styra ens liv...lite....
Det "drabbar" familj... å nära å kära.....(som såklart ledsnar ur på "tramset")
 
Fördelen för mej....är ju trots allt att det inte handlar om varken droger eller alkohol...för det ses ju liksom lite mer "fulmissbruk"........iaf av den "stora allmänheten"...
Men....
På ett sätt skulle det nästan va lättare....
(Påstår såååååklaaaart INTE att de är lätt....)
Än att som jag.... ha MAT som missbruk.....
Det...ä inte sååå lätt å "plocka bort" ur livet...om ni förstår va jag menar....
 
Givetvis spelar ju vardag/levnadsvanor in....
Det blir liksom ingen ordning på maten när man är ensam jämt...och när man jobbar så oregelbundet....såklart är jag vuxen...å det ligger på mitt ansvar !!!!!!
 
Just nu....
Är jag på väg in i en "svältfas" igen.....
Det är en hatmånad...mörkt jämt...mycket jobb på G...
Å mycket "ensamtid"
Det är då det liksom börjara krypa i mej.....
Å den lilla  sitter på ena axeln å viskar "du ä tjock å fet å ful"....
 
Har nog alltid haft en "känsla" av att inte "duga"....
Jobbar på det dagligen....
Men ibland är det lättare än andra dagar....
 
 
(förresten...jag har faktiskt lite ont i halsen åxå...sådäså....)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: