2015-12-16
 08:30:19

Svårt att relatera...

Ibland är det svårt/jobbigt att relatera till saker som händer och som man läser... 👀
Efter att ha läst http://lchfingenjoren.se/ 's blogginlägg om sockerberoende (ja ni får väl tolka det hur allvarligt ni vill) så vill jag ännumer...lyckas klara mej utan det där giftet 😱... 

Direkt när jag läst det...läste jag om en bekant till mej...som drabbats av bröstcancer ...och som på ett otroligt vis beskriver sin kamp om att hitta ork å livsvilja i sitt elände....jag tänker på dej ofta Marit ... 😔❤️

Och...

Det är då det krockar i min hjärna...
Att "relatera" detta till varann... 🙈
Då känns jag "tramsig/barnslig"
JAG ÄR JU FÖR BÖVELEN 46 ÅR "UNG" DET ÄR VÄL BARA Å GE SEJ FAN PÅ ATT KLARA DET....

??ÄLLÄ ??

Om det vore så enkelt..."bara låta bli den där chokladbiten"....men...det är inte det.... 😩
Det där "belöningscentrat" tar över...å styr mej.... 👊🏻

"Det enda du kan göra med goda råd...är att ge dom till nån annan...för du tycks aldrig ha nån nytta av dom själv..."

Jaaa det är ju precis det här...jag brukar säja till människor som "beklagar sej" över sitt liv....när dom sen säger...

"- Men Gud ...förlåt ...jag ska väl inte klaga..."ni" har ju det mycket värre"..

Det är då jag är sådär "klok" 🙃 å säger att det inte går att jämföra...dina problem finns ju i din värld...å mina i min...

Men ändå sitter jag här å skäms...över att jag klagar över mitt "över/tröst" ätande.... 🤐
Å där...där ska "hon" se sej själv i spegeln...med "slang i halsen"...å undra hur det ska bli när håret trillar av....å undra ...hur länge hon kommer ens kunna...se sej själv.. 😨...i spegeln.... 👊🏻😤👊🏻

Jag minns det som igår...fast det är sju år sedan... "DU"...tittade dej ofta i spegeln...å undrade...hur länge...du skulle se dej själv... 😷....i spegeln...
❤️saknade änglasyster❤️



Mycket tankar finns det..😳😳


Lillasyster A
PUBLICERAT: 2015-12-16, 21:48:54

❤️


Ulrica
PUBLICERAT: 2015-12-22, 11:21:32

Du är en så fin och klok människa.. kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: