2016-02-18
 08:45:16

Tänkte till....

Ibland får man frågan hur....."en dag kan se ut med Willis".... 🤔...
Tex i måndags när vi träffade Julia...en av hans doktorer...

Precis som "vanliga människor med vanliga liv" så tänker man inte på alla detaljer....

Därför tänkte jag lite extra idag när jag "hämtade ner" honom....
....
För det första...han "vet" lite vad som ska hända (hävdar jag)...att man tänker lyfta honom....först talar jag såklart om att jag är där...men det tror jag också att han redan känner/hört att man gått i trappan....sen "rätar" jag till honom så han ligger på rygg...då "kråmar" han sej lite...och när kroppen slappnar av...lutar jag mej "över honom" så jag kan stötta hans huvud med mitt huvud/axel....(egentligen tycker han inte om att bli "buren över axeln"...men jag orkar inte bära honom på nåt annat vis) om man tar det sakta brukar han ändå tycka det är "rätt ok"...
Lite samma procedur när man sen ska lägga ner honom...lite sakta och försiktigt...det han inte gillar är när/om man inte har koll på huvudet ..då blir han så ledsen så det skär i 💔...man måste räta till armar och ben så det ser lite bekvämt ut...även tänka på att luta med huvudet åt "samma håll"....eftersom han inte ens kan vrida det åt det håll han vill...enda gången det händer är vid en liten "kramp"...då även armarna "rycker"....
Jaaaa då har jag "bara" burit honom ner för trappan.... 😶
Han är nu 84 cm lång
Väger 12.6 kg
Ingen koloss på nå vis...men eftersom han är helt "lealös" undrar jag hur tung han blir "egentligen"....
😳
Vi fick också lära oss en till "apparat" i måndags...inget avancerat men ändå en till...hemmet börjar bli belamrat...men tack och lov att dom finns...dom gör ju faktiskt så att det kan minimera antalet sjukhusbesök 🙌🏻
Vilket jag antar...att det blir många med tiden i allafall 🏥 ....
Lilla fina Willisen ❤️❤️❤️❤️❤️




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: