2020-02-03
 07:59:31

Ny dag....

Ibland är det extra skönt med en ny dag...det spelar ingen roll att det råkar vara en måndag 🙄
Igår när jag vaknade kände jag direkt att det skulle brista...att jag skulle brista...
Jag är ingen "gråtare" dvs jag har inte lätt att visa att jag är ledsen/matt/slut/trött....
Men igår kände jag att om nån pratar med mej nu...då kommer tårarna spruta...🙈
Å så blev det...
Den som fick ta "allt" va min äldsta syster...
Vi har inte direkt nån känslosam relation...vi är nog varandras motsatser mest av alla....
Hon är väldigt "rätt på" säger/visar verkligen om hon är ointresserad ...inte speciellt känslosam av sej...
Åsså jag...som överanalyserar mej själv å allt annat in i molekylnivå...jag vrider å vänder på ord...på meningar....på betydelser....ja på allt som har med mej själv att göra....👀
Men när jag hulkat ur mej allt...(det tog en halv fm)..,så satt vi  vid köksbordet och pratade och hon sa faktiskt att hon kunde förstå...och sa även sånt jag känner å tänker men inte riktigt säger....
Det blev skönt...trycket släppte lite 🙏🏻
Även jag och dottern pratade en del igår...alltid skönt å räta ut lite funderingar...kanske ett nytt schema kan hjälpa....vi får lura å klura å se vart vi hamnar...ibland tar man slut bara....😏

Idag ska jag försöka "vårda mej själv" på ett eller annat vis...kanske gå och sola...bara vara...en promenad med hunden...ta dagen som den kommer...försöka att inte fastna i telefonen....

Helt enkelt 
KARPE DIEM 🙏🏻
Ibland håller det uttjatade "ordspråket" och fyller sitt värde 😊
(null)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: