2020-03-15
 08:42:23

Gode gud ....

Undergången är nära...👀
Somliga får det att låta som att folk dör som flugor runt i kring oss...som att man typ måste kliva över lik...för att få tag i sitt skithuspapper...å sina konservburkar...välling ....blöjor ja vafan det än nu är som folk bunkrar 🙄....
Jag såg tecknen igår på Ica maxi...alldeles innanför ingången stod det pallar med pasta  & konserver ....
Såg nån som lagt ut en annons på fyra toarullar å nåt mer...som hon ville sälja för 600 kr 😬
Alltså på riktigt vafan är det för fel på folk....
Det blir panik när nån dött...nu senast en 85 årig kvinna...är det en sensation 🤔....
Såg en miljardär på löpsedeln som förlorat flera miljoner på detta ....är det synd om han ??? 🤮
Jag förringar inte på nåt sätt allvaret men gode gud ...hjälp folket bli lite normala.... 🙏🏻

Ser på tv...där Mark Levengood säger.....
"Det föds fem barn i minuten .....som dör..."
Här i vårat land grips "friska människor" av panik för en (jävligt) aggressiv influensa....🙄....
Men vi fullkomlig skiter i allt annat....
Det tyder på (enligt min egen uppfattning )  att ytterst få människor nånsin levt/lever under svår press....och inte har en aning om vad ett ....
"Rent helvete" är.....
Nä vi blir så ego så huvudsaken är att vi får tag i allt skithuspapper som finns .....
———
Vissa är så tröga så dom inte ens fattar att en  upphittad "mjukiskatt" är viktig....trots detta inferno 😷🦠..... utan måste kommentera "herregud det finns att köpa ny på Ikea för 10 spänn"....när man efterlyser ägaren på Facebook....
Det saknas omtanke och medmänsklighet...det bevisas verkligen i dessa dagar...det och girighet...vissa passar på och göra big business ...den enes död blir den andres bröd....
——-
Och som vanligt är det viktigaste att veta mest på Facebook..."skrika högst"....kunna mest...tala om för alla andra hur det egentligen är 🤮
———
Jag är rätt säker på att "vi/dom" som lever med personer som tillhör riskgruppen har våra egna kanaler till viktig information ℹ️ 
"Vi" får tex info från assistansbolaget...som håller sej ytterst aktiva med att delge det senaste....
———
Och jaaaa jag tycker på riktigt att det är lite surt att jag personligen nog inte kommer till Grekland i maj...men tillrättavisa mej inte om det innan du gått i mina 👟👟.... och jaaa jag lägger ut halvironiska citat ang läget...för jag anser att det lättar upp allvaret en aning .....
(null)




Ulrica
PUBLICERAT: 2020-03-15, 09:29:38

AMEN 🙌

Svar: 😇🙏🏻
Lillis sundelin


Ewa
PUBLICERAT: 2020-03-15, 11:03:33

Håller med dig fullständigt!!! Bra skrivet 👍😀

Svar: 😇🙏🏻
Lillis sundelin


Lotta
PUBLICERAT: 2020-03-15, 20:42:27

Äntligen en vettig människa

Svar: 😁🙌🏻
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: