2021-03-13
 20:41:01

Energi...

Olika "saker" ger olika energi...
Haft en påfyllning idag 🙏🏻
Det va så länge sedan jag träffade sonen (trots att vi bor ca 50 meter ifrån varandra) så idag äntligen fick vi till en träff 🤗
Och otroligt nog så passade det även med Alexandra å David så vi slog till på en tacomiddag 🌮 🥤....
Det om nåt ger energi... att få umgås med familjen 
🙏🏻
Till skillnad från gårdagskvällen 👀
Skulle gå kvällspromenad med frallan... kom ut och direkt hörde jag två personer som skrek åt varandra... båda hade hund med sej ... den ena lös....
såklart stod dom precis där jag tänkt gå... så det blev snabbt byte av rutt 😳
Då jag redan är rätt mörkrädd tittade jag ett antal gånger över axeln å ser den ena följa efter oss.
Han hade sin hund lös  och verkade rätt berusad/påverkad .. hunden såg rädd och allmänt olycklig ut...
Såklart när vi kom runt hörnet dök han upp igen (inte för att han förföljt oss utan snarare en slump) ... såg på håll hur han knuffade till en person som kom gående på trottoaren 😨
Såg även den tjej han skrek åt tidigare så jag frågade om hon visste va det va frågan om....
Hon hade sagt till honom att ta hand om sin hund ... hon berättade att hon sett honom skrika åt gatlyktorna... jag såg åxå att han va allmänt "yvig" och väldigt högljudd ...
Vi pratade lite samtidigt som vi hade koll på mannen och hunden... stackars lilla hon va sååå rädd ....så vi bestämde oss för att ringa polisen ....
Vi va inte ensamma om att ringa dom .... vi berättade lite av det vi sett...
När poliserna närmade sej sprang hon emot dom med svansen mellan benen... blev så illa berörd så jag mådde illa....
Efter mycket om och men fick dom brotta ner mannen... och kopplat och tagit hand om hunden 🙏🏻 frallan han va cool och tog det hela med ro trots uppståndelsen 🙃

Nu ligger jag på soffan...under värmefilten, slapp kvällspromenaden då sonen å hans tjej tog ut honom 🐶 🙏🏻....
Njuter av en skön eftermiddag/kväll 🥰
(null)


Anette
PUBLICERAT: 2021-03-14, 22:24:32

Bra där! Vi måste våga agera när vi ser sånt, även om det är läskigt ibland. Ni gjorde helt rätt. ❤

Svar: 😇🙌🏻
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: