2021-03-26
 11:55:38

Vad är vad....

Alltså vad är vad? 🤔
Tänk  att man går runt i en kropp...som man typ inte kan nånting om , eller iaf inte lyssnar på... iaf inte jag 🙈
Har nu snart bott i mej själv i 52 år 🙃.
Min kropp har varit väldigt snäll väldigt länge...trots att jag motarbetar den nåt kopiöst mellan varven...
Dom senaste 4-5 åren har jag dock förstått mindre å mindre....trots att jag nånstans ändå vetat att "det" kommer med åren...det där "klimakteriet" så omtalat så mytomspunnet är ett tecken på att man blir kärring 😳
....
Det svåra är ju att så många symptom är lik varandra....
Stress...sorg...hormonella besvär....mm
Känns som jag är i alla dom "spektrumen"...så är det stressen som gör att jag mår så här...eller är det den sorg som ligger å skvalpar i benmärgen....som gör mej till den jag är....
Trött... irriterad...glömsk...sorgsen...värk...yrsel....myrkryp ...huvudvärk ...minskad "libido" 🙃(googla) eller är det mina hormoner....
Gjorde ju en s.k värmebehandling 2016 och har sedan dess inte haft mens... och i ärlighetens namn vet jag inte riktigt va den behandling betyder i längden... den hjälpte mej iaf nåt enormt mot dom problem jag hade innan 🙏🏻
....
"Hittade" en pod idag .... för leta söka forska det är nåt jag gör typ hela tiden ... på gott och ont förstås....🙈.....
Podden satte verkligen finger på alla mina känslor ... den gav mej kraft att faktiskt söka vård för att utreda mina hormoner... och får jag ett svar där att dom (iaf 😆) är normala så kan jag ju stryka det på min vårdlista...
...
Podden och kanske mest det faktum att Willis blivit mer sej själv efter några trötta dagar ger mej såklart ny energi 🙏🏻 



Lena
PUBLICERAT: 2021-04-08, 01:21:48

Jag har alla de symptomen ja med klimakterieskit ✋🏻De jäkla myrkrypningara är nya för mig och så irriterande😳 köp bioidentisk progesteronkräm smörj lite i 14 dagar sen vila 14 så att Östrogenet höjs då mår man bättre👌🏻

Svar: Bokat tid för utredningen av hormoner på kvinnohälsan i Falun 👵🏼
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: