2022-10-26
 07:48:44

Legender…. Dom kända…. Dom rika…

Jag har ju en personlighet som tycker att jag ska be om ursäkt innan jag ens öppnar munnen och tycker nåt…🤷🏼‍♀️
Så jag börjar med det…
Förlåt… men ni som förstår ni kommer att förstå ….
***
En legend har fått en hemsk sjukdom, och nog vet jag att den är hemsk, gick på introduktion hos en man med just ALS, hann gå en natt sedan gick han bort….
Nu har det drabbat en mycket känd och betydelsefull person, en person som tom jag tyckt verkar helt fantastisk 🙏🏻 trots att mitt hockeyintresse är = 0 

Det bli (såklart) stora rubriker och massor av reportage i tv….
"Rika/kända" vänner startar fonder insamlingar rekreationscenter och gud vete allt…
***
"Det är verkligen en "anhörigsjukdom"… det är mycket påfrestande att leva bredvid nån som är så svårt sjuk.." sa man på tv i morse…
Tro mej jag vet hur det känns att leva med svårt sjuka anhöriga 💔
(null)

***
En kändiskatt dör … 😵
Även det blir rubriker och får stor uppståndelse ….
***
Jag missunnar såklart ingen uppmärksamheten… man behöver bli sedd och hörd i svåra tider 🙏🏻
***
Själv funderar jag över en person som jag följer på sociala medier .. hon har cancer…
Igår hämtade hon en peruk? Hon ville så gärna  ha en med "äkta" hår så den går att styla…
Hon har "barntatueringar" som ögonbryn hon vill känna sej lite fin…
Men … att vara sjuk är verkligen inte gratis.. på nåt vis….
Hon har dessutom blivit felbehandlad och skulle idag kunna må mycket bättre… än vad hon gör …
Ändå kostar det henne ca 20 000kr
Att få känna sej lite fin…att få  "äkta hår" i en peruk…. ❤️‍🩹
***
Jag önskar verkligen att jag va äckligt rik….
Så jag kunde ge henne denna peruk… ge henne en ögonbrynstatuering så hon kan få känna sej fin….nån gång få vara lite "fåfäng" få låsas att allt är som för "vanliga" människor…
***
Jag skulle också vilja starta ett "rekreationsställe" ett ställe dit man som familj är välkommen… för att få känna sej lite normal nån gång….få leva njuta vila…prata med likasinnade… eller bara vara tyst…och ändå vara förstådd… utan fasader och utan att "bita ihop"….
***
Tro mej jag vet att pengar inte kan göra någon frisk…Och tro mej… min syster skulle levt då, jag skulle köpt henne frisk från sin jävla cancer, jag skulle köpt tillbaka Alva & Amandas mamma ❤️❤️

Men "vi vanliga" känns så fjuttiga på nåt vis när vi lever våra liv med dessa överjävliga sjukdomar… vi går gå runt med vår "Väntesorg" gnagande i ryggmärgen…och ingen har en jä*la aning vad det gör med kropp och själ…
Och nääää vi "hör inte av oss när vill vill prata och umgås"…det är inte riktigt så enkelt.
***
Jag önskar att jag kunde ge Pia en peruk så hon slapp ligga på nätterna och fundera om det verkligen är rätt beslut… 
❤️❤️❤️





Låtta
PUBLICERAT: 2022-10-26, 10:12:52

❤️ Be inte om ursäkt för dina kloka ord❤️

Svar: ❤️🙏🏻
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: