2009-04-19
 10:50:32

Grannfejden....

Herregud vi är på väg...eller är vi det ja jag vet snart inte va vi ska göra....
För ca två år sen fick vi nya grannar, dom lever ett något annorlunda liv än oss andra, och det får dom gärna göra !!!
Det är bara det att skillnaden är att dom sover på dagtid och är vakna på natten, och det "får" dom också gärna göra för min del...
MEN problemet är att dom tycker att vi grannar(och alla nio !! barnen som vi har sammanlagt)  ska va tysta på dagarna när dom sover !!!
Det har varit lugnt nu på vintern...eftersom alla mer el mindre går i ide då...

IGÅR FICK LILLIS NOG !!!
En kanonfin solig dag alla va ute och lekte och det vet väl alla att det är inte precis tyst då!!!
Men då demonstrerar den j*la puckon lite för mycket tom för mej...
Gick dit och knackade på och frågade om barnen har stört på något vis ?
-Ja dom är för högljudda, åsså har dom lipat åt mej... men stackars !!!
Och deras katter mår så dåligt av alla ljud så dom har börjat kissa överallt i huset !!!!

Sen va cirkusen igång !!! Jag och grannen stövlade till vice värden som väl känner till problemen (som ju är mycket mer än det jag plitar ner nu...).
Imorse stövlade grannarna i sin tur dit.... herregud det är som värsta såpan !!!
Sen ställer sej honan i huset i fönstret och knäpper kort på barnen när dom hoppar på studsmattan....(som dom tycker att vi ska ställa nån annan stans..). Kan det va till "bevismaterial" ????

Men det blir nog bra (och fint antar jag) för nu ska dom bygga ett högt plank runt sin gård... JIPPI !!!

Antar att forts följer, nu ska jag gå ut och leka å hoppa studsmatta i fem timmar !!!!


camilla
PUBLICERAT: 2009-04-19, 20:14:41

Men herregud! När ska det bli lugnt runt er? Det händer ju grejer hela tiden, vilka jäkla puckon till grannar :D tycker du ska ställa upp i grannfejden, du blir ju kändis ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: