2009-09-14
 11:28:42

En liten tur....

Har som vanligt, med jämna mellanrum haft något av en formsvacka...
Är så jä-la trött på att inget händer här hemma, antar att det känns igen, en trapp som varit projekt i åratal, fattas en duschslang på övervåningen, håller på att få spader på alla kablar överallt, för att nämna några av irritationsobjekten...
Plus ett stort obejkt till...185 cm lång, 100(+)kg tung, 45 i skostorlek, som grädde på moset riktigt lat....

Såååå igår åkte jag....ja inte till världs ände precis men iaf till Falun.
Mamma Anna och jag va till graven en sväng, sen blev det lite fika....
Kom på att jag skulle åka och hälsa på Åsa...vi har känt varann sen vi va tio år, det är ett tag sen !!!
Hon och familjen har fått nåt tokryck och flyttat från Borlänge till Gopa i Sågmyra...
Denna "kvinna" är en riktig "hundmamma" kan jag lova!!!
Fattar inte att dom har tålamod med alla dessa hundar (som alla är helt gudomligt snälla och trevliga) som är överallt känns det som...
Antar att det är det som skiljer oss hundägare åt, Dom som lever för sina hundar, och vi som har det kanske lite mer på "sidan om" som ett "intresse" mer, men båda alternativen är ju så klart efter tycke och smak...
Det spelar ingen roll hur långt det går mellan våra "påhälsningar" så är det alltid lika trevligt...

Väl på hemväg fick jag rådet att ta närmsta vägen hem...dvs över "skogen" så kommer man ut nånstans på "gamla" Faluvägen...
Japp sagt och gjort...jag åkte...och åkte...och åkte..................å kom fram i Leksand !!!
Det blev inte så närma, men desto mer "egentid"

Så jag funderar nu på vem jag ska hälsa på idag...och kanske åka lite "fel"........hm......ja det skulle va min "blogglösa" syster i Borås kanske, det finns ju några avfarter på vägen dit....


                         Karta:Cykelleder i Borås


Ulrica
PUBLICERAT: 2009-09-15, 09:45:15

hmm.. ka det vara en GD som står på bakbenen? den som du beskriver? en stor hanne? 185 cm lång, 100(+)kg tung!! hihihi


Bloggfri
PUBLICERAT: 2009-09-15, 19:40:04

Jag väntar och väntar!!! i nya lägenheten får du eget rum!!! Som kartan visar hamnar man på nåt konstigt sätt i Borås...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: