2009-09-04
 08:05:21

Maj gadd....

Vart tar dagarna vägen....
Efter möte, promenad, div skjuts...följde jag så äntligen med Alexandra på ridtur (har lovat länge men det har inte blivit av bara...).
Hästarna skulle hämtas i "skogshagen" ....



In i hagen fånga ett bra "offer"...skynda sej ut så ingen hinner rymma...hepp, det hanns inte, "Roffe" (han med blåa täcket ...) han ju såklart !!! med sina "älgben" kliva ut.......
Jaha så stog man där i lervällingen med två hästar ! varpå den ena såklart kliver mej på foten, jadå bakom !"tåföstärkningen" på ridstövlarna...blå och fin nu.
Tur att Alexandra är så lugn (och har varit med om denna, tydligen vanligen företeelse ett antal gånger)...
fångade in "kusen" lugnt och beskedligt iaf !
Kan tala om att jag är ALLERGISK mot sånt här trams egentligen, men men det gick ju bra.

Hästen som jag fick "låna" heter Zamina en "liten" dam som mäter strax över 1.70 i mankhöjd....ser hur stor som helst ut när man själv står på (trygga) marken !



Hursomhelst va hon en pigg nyfiken "vaken" dam...som såklart hade en liten skada på ena bakbenet, så det blev en lugn ridtur, alldeles lagom första gången man rider en ny häst tycker jag !!
Slutet gott allting gott...detta ska absolut göras om, behöver verkligen rida mer så jag får möjlighet att träna lite på det Mia försöker "banka" in i skallen på onsdagarna, plus att det ju är sååå kul att göra nåt med en sin "gulliga dooooter"...


Hahaha inte värllden bästa kort kanske....Alexandra & Caramell....


Jag kan tala om att min kropp känns!!! Helt otränad och med usel kondition ridning två dagar i sträck !!!
Tack kära "Yantra" för att du finns...


Kvällen avslutades tillsammans med denne "goa vän"  så nice !!!

Oooops klockan är åtta å jag börjar jobba om en timme.....



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: