2010-04-03
 09:48:25

Påskafton...

Är det nån som så här på rak arm egentligen vet varför vi firar påsk ???
Ja att det har nåt med Jesus å göra vet nog många, men hur va det med alla turer kring den mystiske mannen...död...uppståndelse och allt va det va....
Tror att påsken har nåt med uppståndelse att göra, rätta mej gärna om jag har fel...

Nuf är ju påsken en riktig frossarhelg, tydligen äter vi lika mycket godis under påsk som vi annars gör unde ett helt år, huvva...för att inte tala om allt annat som vi proppar i oss (el ni...hahah).

Personligen känner jag nog att det liksom har avtagit med detta frossande, å det är inget jag lider av kan jag lova, förresten så har det avtagit med firande av dessa storhelger över huvudtaget, inte nå konstigt med det egentligen, med tanke på hur livet har varit dom senaste åren...

Men igår va vi (vi: Jag, sonen, bror med tillh sambo, lillasyster med tillh sambo, och mamma) hem till pappa och åt lite god mat, han är en klippa på mat, alltid lika trevligt !!!
Vi åkte allihop till graven...

                          
                           Alltid såååå himla fint .....miss you....så himla mycket !!!!!!!!

Ja sen blir det en ny dag...tyvärr en dag med mycket tankar, blir ofta så när jag varit "hos henne" framför allt när man är ensam...alla dessa funderingar trillar liksom över en, eller alla...egentligen är det bara en tanke....VARFÖR ????
Ska försöka skingra lite tankar med en riktigt lång promenad idag, sen har jag ju en liten förhoppning att kunna sitta ute i solen idag...på min altan, hoppas hoppas .....



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: