2010-07-23
 11:05:41

Hallon....

Man kan ju bara inte låta dessa underbara bär gå till spillo....
Det är så att "E" har en vääääldig massa hallonbuskar, som han tydligen inte brukar använda till så mycket...ja hallonen alltså, buskarna brukar man kanske inte göra så mycket med ...

Såååå igår (torsdag) tog jag så att säja "saken i egna händer" å plockade av hela nio liter hallon !!!!
Medans jag plockade frågade hans dotter (som också hjälpte till lite) -"Va ska du göra med alla hallon?" när jag sa att jag skulle koka sylt fick jag till svar "-Jaha kan du sånt, det trodde jag inte"....hm, antingen är det jag som framstår som ett pucko, eller.....kan det va så att ungdomen av idag (kan medd att hon är 14 år) inte ser "sånt" längre ...vill ju såklart tro på alt nr två !!!!

Hursomhaver, lite av bären hamnade i frysen för framtida bruk, kokade ca tre liter sylt, samt sparade lite i kylen som ska avnjutas ihop med kladdkakan som tillverkades även den igår....kreativiteten har slagit till med råge !!! Bara att passa på....

Fick iaf en väldigt fin blomma av den lille rara "ungdomen" igår, kan det va samvetet ...
Har haft en trevlig dag...med  och "familj"....(ska nog lägga beslag på lite rabarber också...)

Mitt i "koket"....


Mina fina blommor....tack, blev så glad


Dagens tillverkning...


Anna-Gravid♥
PUBLICERAT: 2010-07-23, 11:30:08 | URL: http://annacondas.blogg.se/

Tro mig, vi NJUTER!! :-)



Å jag vill ha kladdkaka å hallon!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: