2013-11-21
 09:44:00

2013-11-22

Herraligen...vart tar dagarna vägen egentligen...om två dagar är det en månad kvar till julafton.......
 
Nåja...de är ju bara å gilla läget....
 
Gilla läget ja...de är ju en av mina största funderingar...
Ärä så enkelt...å bara gilla allt...
Jag är dålig på att "kräva"...
Om jag är missnöjd med nåt...så drar jag mej hellre undan...blir tyst...går in i mitt "tänkarstadium" på gott och ont...hur ska nån förstå...va jag vill...
...när jag knappt förstår det själv....
 
Ibland undrar jag vart alla tankar kommer ifrån...å önskar att man kunde göra som med datorn...sätta hjärnan i "viloläge"...de vore najs tycker jag....
Kanske är det åldern...44 år....det betyder ju på ett ungeför att man nått halvvägs...
"om Gud vill å grejjerna håller"
Möjligen ärä därför man undrar....
Hur ska resten av mitt liv se ut egentligen......
 
Läste just ett inlägg av Mia Skäringer....
Hon är så j***a bra på att sätta ord på allt....
Det här perfekta livet...har nån det....har inte de flesta kvinnor i "våran ålder" (iaf vi som fött barn)  lite daller på magen...lite bristningar på låren...å aningen "hängiga brön".....
Självklart är inte mitt mål...ällä min lycka å va "perfekt"....mitt mål är väl snarare att få in i hjärnan att jag har rätt att ...
"Duga som jag är"
Absolut ingen i min omgivning som påstår nåt annat heller...det är mina egna demoner....
 
Mycket för mej handlar nog om min "ensamhet"....lixåm det här att bo å leva ensam....
Har ju egentligen aldrig gjort det...på 40 år....
Men...samtidigt har det gjort mej lite starkare....tror jag....
Och att ha ett "distansförhållande" på 13 mil...fanns inte ens i min fantasi....
Det går det med... ...men kanske inte resten av livet dock....
Det händer ju saker i våra liv...som är jobbiga...å som man verkligen önskar att man hade varann nära...väldigt nära....
 
Åsså va de de här med min "svältperiod"....
Det går ju sådär....såklart.......
 
Iallafall...det är ledig torsdag...å dags att svepa kaffekoppen...å kliva upp å "carpa de där diemet"
syrran å di små kommer på besök idag så det blir full rulle....



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: