2016-12-19
 21:50:03

Skyldig.... 😬

Lite tokigt blir det ibland...nĂ€r mĂ€nniskor i sin nĂ€rhet av olika skĂ€l mĂ„r dĂ„ligt...Ă„ sjĂ€lv tycker man det Ă€r rĂ€tt mycket bra i livet ...just nu...(försĂ€krar jag mej att skriva...för ibland gĂ„r det fort i svĂ€ngarna....😳börjar kĂ€nna mej sjĂ€lv vid det hĂ€r laget...)....har jag det bra đŸ™đŸ»
"KĂ€nner" tre stycken i typ min Ă„lder som nyligen separerat...efter lĂ„nga förhĂ„llanden....vet att det inte Ă€r enkelt ...skiljde mej sjĂ€lv efter ett 17 Ă„r lĂ„ngt förhĂ„llande...det Ă€r mycket som förĂ€ndras...frĂ„gorna blir mĂ„nga...nĂ€tterna blir lĂ„nga...ensamheten kĂ€nns som en sjukdom....Ă„ man undrar va folk ska tycka Ă„ tĂ€nka....men....om man/nĂ„n inte "har det bra" i förhĂ„llandet spelar det ingen roll hur mycket fasad man bygger...varken pĂ„ hus eller kĂ€nslor ....det spelar ingen roll hur fin bil man har...hur vĂ€lklippt grĂ€smatta man har...eller hur ofta man tvĂ€ttar bilen...eller ens hur dyra semestrar man lyxar till det med...det gĂ„r inte...man kvĂ€vs...man förlorar sin personlighet...man fĂ„r "syrebrist" av sjĂ€lva livet Ă„ ingen orkar bĂ€ra pĂ„ syrgas hur lĂ€nge som helst... 😐

NÀr syrgastuben Àr tömd...rasar man...det Àr ett högt fall...Ä det gör ont....jÀvligt ont...kan det göra...
Dom tre jag ovan nÀmnde..har ocksÄ relativt stora barn...tror det hÀnder nÄt med oss nÀr barnen blir större...vi har dÄ gÄtt igenom mÄnga jobbiga Är (kanske) dÀr fokus ligger pÄ allt annat Àn oss sjÀlva...Ä nu...helt plötsligt stÄr vi dÀr och vet inte alls vart ....
"MANUALEN TILL DEJ SJÄLV"
tagit vÀgen...va fan gör man nu...va Àr det hÀr för konstig kÀnsla...blev det inte mer Àn sÄ hÀr...
Det Àr hÀr nÄnstans tvivlet vÀcks...vill jag ha det sÄ hÀr...fÄr jag ut det jag vill...en brukar "vilja vidare" pÄ ett eller annat sÀtt...ibland kan enda lösningen vara att ..."gÄ Ät varsitt hÄll"...
Det kan bli jÀvligt bra ÄxÄ...till slut...

Personligen Àr mitt starkaste minne innan min/vÄr separation att min son vid nÄt tillfÀlle sa...

" - Mamma...du Àr aldrig glad..."

Det fick mej att verkligen tÀnka till...jag va verkligen aldrig glad...jag har sett det pÄ film...vilken bitter sanning....

Men...trot eller ej...livet gĂ„r vidare...Ă„ trots att alla kloka ord frĂ„n omgivningen kan kĂ€nnas som att Ă€ta spyor...sĂ„Ă„Ă„ tro mej...det gĂ„r att vĂ€nda tankar...det gĂ„r att vĂ€lja det positiva...sĂ„klart inte pĂ„ en gĂ„ng men det kommer...Ă„ det Ă€r en skön kĂ€nsla..jag har grĂ„tit över livet...sittandes i badkaret...Ă„ tĂ„rarna har nĂ€stan skapat vattenskador...men sen sinar dom...Ă„ det blir ljust...det ÀÀÀÀr sant.... đŸ‘ŠđŸ»đŸ™ƒđŸ‘ŠđŸ»....

Just nu tycker jag om livet...trots allt...trots min mardröm...det finns sĂ„ mycket och sĂ„ mĂ„nga som gör att jag mĂ„r bra det Ă€r jag sĂ„Ă„Ă„ tacksam för â€ïžđŸ™đŸ»â€ïž....

"Fyll dina dagar med liv....inte livet med dagar"

Har dessa ord tatuerade...som minne över min syster đŸ™đŸ» dom Ă€r tĂ€nkvĂ€rda...och behöver stĂ€ndigt/ofta upprepas.....


Camilla
PUBLICERAT: 2017-01-07, 11:13:20

❀❀❀

Svar: ❀❀❀
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: