2016-05-25
 11:23:41

Lite galen...😜

Det underlĂ€ttar livet Ă„ va lite galen...brukar det heta đŸ‘đŸ»...och nog stĂ€mmer det till stor del...

För att pÄ allvar prata om "galenskap" va jag pÄ en jÀttebra utbildning om "psykisk ohÀlsa"...den handlade framför allt om "Ängest" ...."psykoser"...och "bipolÀr sjukdom"...och eftersom den va riktad mot dessa sjukdomar och att dessutom ha en utvecklingsstörning ..kan man ju snabbt konstatera svÄrigheterna med diagnoser för vÄra "klienter"....
Personligen tycker jag att vi mÄnga gÄnger "plockar bort" det "vanliga" frÄn dessa...det blir lite...
"SĂ„ hĂ€r ska du va/göra för du Ă€r förstĂ„ndshandikappad"....dom SKA lixĂ„m kunna diska...dammsuga...tvĂ€tta...duscha...Ă„ Ă€ta..alltsĂ„...mĂ„nga Ă€r kanske rent "intellektuellt" typ 5-8 Ă„r...hur mĂ„nga "normalstörda" kan det nĂ€r dom Ă€r i den Ă„ldern...??? đŸ€”...

Jag kĂ€nde att jag fick sĂ„ mycket av mitt eget tyck Ă„ tĂ€nk "bekrĂ€ftat" igĂ„r..kĂ€ndes skönt pĂ„ nĂ„t vis đŸ’ȘđŸ»

NÄnting annat jag verkligen kan skriva under pÄ Àr nÄt som hon ofta upprepade...
HUR VIKTIG SÖMNEN ÄR...
Ett tecken pÄ nÄn av dessa "sjukdomar/tillstÄnd" Àr om nattsömnen Àr störd(sjÀlvklart ett av mÄngaaaaaa tecken)..och dÄ vikten av att i första hand fÄ hjÀlp med det...
Ă…Ă„Ă„Ă„Ă„ ja...jag trodde sjĂ€lv en period att jag pĂ„ riktigt höll pĂ„ att gĂ„ under av just sömnbrist....😳😮...

En annan "galenskap" Ă€r vĂ€l att jag lider lite lĂ€tt av "skomani"😅...
SĂ„ tack vare att nĂ€r dottern har lite lĂ„ngtrĂ„kigt..drabbas hon ofta av "klicka hem feber" đŸ‘†đŸ»đŸ“±...
Och nu rĂ„kar det ha stĂ„tt ett par snygga skor i hallen som jag kunnat inhandla av henne...till min fördel till reducerat pris đŸ‘đŸ»đŸ˜œđŸ‘ŒđŸŒ




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: