2016-11-23
 08:41:38

"Tolkningar"

I dagens samhälle pratar man inte så mycket med varann...det blir mycket skrivande (typ sms) istället...på gott och ont....alltid trevligt att höra en röst....men...ibland är det enklare att skriva...men....eller kanske borde jag skriva MEN !!!....då gäller det att "tolka" det skrivna på "rätt sätt"..."va det en smiley med?".....🤔...jaha nu är "hen" sur...ingen smiley...eller "va fan betyder den där smileyn"....eller så drar vi bort/lägger till vår egen tyngd i orden...och hur många har inte fattat en text fel...bara för att vi lägger "tyngden" på fel ord...lixåm...😬🙌🏻....
Jag är expert på detta....jag misstolkar...övertolkar....vrider och vänder tills jag förstört en hel dag...eller iaf gjorde ...försöker tänka till...och fråga (läs skriva) lite snabbare innan jag förstört alltihop.... 😱....
"Du ansvarar för va du säger/skriver...jag ansvarar för hur jag tolkar det"
Ligger mycket i det.... 🙌🏻....

Fick ett litet medd igår...om jag som "varit med om lite"...visste hur man "går vidare om man mår skit"...önskar verkligen jag hade en "patentlösning" på det....dels för att jag nog hade varit rik som ett troll...och såklart för att jag mer än gärna skulle hjälpa till... 😕...
Man vet/förstår nog inte hur man gör...förräns man står där på "andra sidan" å inser.... "Fan jag överlevde"....och hur gjorde man 🤔...antagligen har man inget svar ändå...man bara gör det...
Det har absolut/självklart funnits dagar då jag velat krypa ihop i fosterställning...lägga mej på hallgolvet...å bara vänta på att "nån" kommer och "bär" mej därifrån...nån som säger att... "Du behöver inte ta hand om det här längre...jag tar över nu...och löser ALLT"....men...det blir ju aldrig så...man får vackert resa sej...skrapa skiten från knäna och traggla vidare...plåstra om såren...och fortsätta kriga.... 😲🤕
Det är nog så krasst...så det är detta som kallas livet...tror vi kanske har lite bråttom och gå vidare bara...för det är så jäääävla drygt för omgivningen...när vi inte beter oss som "mallen" ....vi ska lixåm säga "Jo men fan du vet de är bra...det rullar på"...när vi springer på varann i affären....så är vi uppfostrade att göra.... 👊🏻👊🏻...jag har många ggr "undvikit folk" som jag sett på håll...dom ggr jag känt att..." frågar nån hur jag mår nu...kommer jag börja gråta"...det måste bara få vara så...vi är ju inte mer än människor🙌🏻...och hur klyschigt det än låter...vi klarar mer än vi vet... 👍🏻

Nu lite kaffe ☕️👌🏼...och ikväll blir lite after work på liljan 🍽🌯🌮🍾


Ulrica
PUBLICERAT: 2016-11-23, 10:47:27

Kloka ord... å släpp loss i kväll!! :-)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: