2017-12-11
 10:01:54

Julefrid

Sitter och tittar på TV4morron...det pratas om "bonusfamiljer"...och "deras" sätt att "få ihop" julen....tror att vi alla kan kalla oss just "bonusfamiljer"
Vem har INTE en familj med typ tusen olika "förgreningar" 🙄....på ett eller annat vis....
Vet inte riktigt näääär jag började tycka att julen har en förmåga att lixåm "spåra ur"...🤭....tror det egentligen var måååånga år sedan....och känslan handlar jue bara om MEJ....tycker inte att någon gör "fel" i just sin "juliver"..beundrar alla som vill/kan/orkar "leva upp/leva ut/pyssla/baka/längta/planera/paketera/koka/pynta".....men JAG är inte "där"....av många anledningar.....livet/ålder/känslor/diagnoser...jaaa alla har vi väl våra kors att bära..ingen "behöver förstå" mej å mina tankar....(tror faktiskt att bara jag och Alexandra verkligen förstår varandra)...

Såklart.....önskar jag att jag kunde göra alla nöjda ...samtidigt är det just det som är min kommande livsläxa...att jag inte måste göra alla andra nöjda.....mer än just MEJ SJÄLV 🙋🏼‍♀️

Dessa inlägg....med mycket känslor och tankar är ofta ett resultat av en "vaken natt"
...med slem....rossel....funderingar ....oro.....nätter som INGEN kan föreställa sej.....jag lovar....🙏🏻

Nåt som tål att tänkas på...är tipsen från psykologen på tv .....
Tänk om vi kunde tänka om....och inte va så "materiella"....handla julklappar till hur många barn som helst...som typ inte saknar nåt...🧐....
(null)

Personligen..ska jag tillbringa julafton på jobbet....hela långa dagen/dygnet...mer än så har jag inte spikat.....🔨.......



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: