2017-07-10
 09:27:05

SJ...SJ...gamle vän....

Gårdagens hemresa....😬...


18.25....blev 19.05..."på grund av obehöriga på spåret"...🤔..."tänk dock på att tiden kan ändras både framåt och bakåt"...vilket betyder att man bör befinna sej på stationen...

Nåja...inte hela världen....
Plötsligt blir 19.05...19.15....
Bestämmer mej för en macka å ett glas juice...🙌🏻...på Waynes ....på just denna station ...Västerås ...ligger det precis intill en av ingångarna....och dessutom har dom i sin tur kylen med bl.a. drickor precis vid utgången...där jag satt ...

Det kom ett gäng...ca 5-6 somaliska killar...varav en slinker in snabb som en vessla å roffar åt sej en dricka ur kylen.... VA FAAAN 😠....när ännu en försöker med samma sak vägrar jag att släppa honom med blicken...vilket han ser...trots det försöker han... NÄ NU JÄVLAR RÄCKER DET vrålar JAG 😮...å han lommar pinsamt iväg...

19.15...blir sååå 19.25....

Hinner köpa en glass ...🙃...

Hinner åxå se ett antal unga män...av svensk härkomst (därmed jämnat ut ev rasistisla begrepp)...trampa oroligt runt...spanar spejar...strålar samman...utbyter "grejer" å pengar.... 🙈...dom ser trötta å slitna å minst sagt trasiga/tragiska ut....

Jag drabbas plötsligt av rädsla...vart tog "dom vägen"...drickatjuvsgänget står dom bakom hörnet å väntar in mej...👀...hatar att ens tänka så...

Halleluja tåget går 19.25...tur...då hinner man med 20.05 från Sala 🙏🏻

19.45 ankommer tåget...information om anslutningar...."resande mot Borlänge hänvisas till tåget som avgår kl 21.00"....NÄÄÄÄÄÄJ...inte här...stationen i Sala är vedervärdig...här brukar det va spyor på golven....dock inte denna gång...

Det stinker gammal öl ur soptunnor...det luktar så mycket kiss på toa så man typ spyr...🤢...toapapper kan man bara drömma om...🚽


Nåväl...ska ju BARA befinna mej här drygt en timma 🙄..sa jag att jag hann äta både en hamburgare å en chokladbit....🍔🍫...😩

Väl på plats på tåget...sitter i allsköns ro 😶...när med en smäll ramlar bordet ner....rätt på ovansidan av min hand 🤚🏻...gjorde så jävla ont så jag trodde hela handen smulats sönder....typ/överdrivaren/less...😠


Jaaaa kom väl hem till slut iaf...🙌🏻



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: