2017-06-02
 07:08:52

Bränsle....

Vi är väldigt noga med att tanka rätt bränsle...i våra bilar 🚗💨...vi läser noga på vilket torrfoder våra katter ska ha 🐯...för att inte tala om våra hundar 🙌🏻...äre nåt vi kan "allt om" äre "bästa maten för hunden"...🐩🐕


Men...oss själva daaaa 🤔....varför "slarvar" vi på den punkten ??? Antagligen för att vi "kan"...för jag tror att dom flesta ändå "vill" äta/leva bra/nyttigt ....

Det blev rätt uppenbart i går på gymet...att det är skit att tanka en "bensinare med diesel" ⛽️...man orkar inte träna efter "födelsedagsfika"...kroppen säger verkligen ifrån...orken tar tvärslut och man börjar "hacka"....(eller tom fuska)...gjort det förut...å ändå gjorde jag/vi det igen....🙈...typiskt mänskligt...såklart...tror ingen gör 100 % "rätt" jämt....🤷🏼‍♀️....

Känner att jag iaf är på "rätt väg"...köper typ aldrig godis en vardag...🙌🏻...just godis/sötsaker/fikabröd är min svaga länk 🍡🍧🍨🍭🍮🍰🍦🍬🍩🍪🍫....nu blir det typ varannan helg och vid "kalas"....för MEJ är det att "komma långt"...

Kommer ALDRIG säga att "det är så enkelt/kan jag så kan du"...aldrig...jag lovar 🙋🏼


Men jag kan säga att det går...om man verkligen "vill"...det "kostar"...för både kropp å själ...det de eventuellt kostar i plånboken är jag 100 på att man "får tillbaka" på allt "skit" man låter bli att köpa 👀...


Sååå glöm inte att välja "rätt" pump...å tanka med ditt "må bra" 🙏🏻

Man lär så länge man lever 🍩👌🏼



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: