2018-04-09
 09:23:44

Fullspäckat....

Ingen hemlighet å inget konstigt....att vi människor sägs må bra av rutiner....jag vet iaf att jaaaag gör det.....🙌🏻....sen vad å hur rutiner är för oss är väl såklart väldigt individuellt.....
Personligen gillar jag "planer"...att ha saker framför mej....det är nog "typiskt mej" överlag....människor som jag som gärna "snubblar" lätt i livet annars....🙃
Kanske låter astråkigt/trist men tryggt....tror vi alla är lite "trygghetsnarkomaner"....på nåt vis....👍🏻
Antar att det är just detta som hållet mej ständigt sysselsatt ....matchemor....dieter....listor.....böcker.....tips....råd...åxå det som "håller mej fast"....i min "ätstörning"....."hittar inte hem" riktigt....🙄
Det är jue inte så att man alltid "kan" välja rutiner....ibland kommer "livet" emellan å styr å ställer....ingen ursäkt.....men väl en förklaring.....
Jag har "isolerat" mej rätt mycket på senare tid....en isolering som nog är svår att förstå....även svår att förklara.....

"Bulimi behöver inte ge synliga kroppsliga symptom i form av minskad kroppsvikt eller ökad kroppsvikt, eftersom sjukdomen delvis är psykiatrisk samt inkluderar kompensatoriskt beteende. Den drabbade känner stor skuld och skam för sitt ätbeteende och försöker dölja problemen. En bulimiker känner sig ofta misslyckad som person och maktlös inför sitt ätande. Tankarna kretsar ständigt kring mat, koncentrationsförmågan påverkas och sömnproblemär vanliga.

Till kroppsliga besvär vid bulimi hör mag- och tarmproblem. Menstruation kan försvinna eller bli oregelbunden trots normalvikt. Näringsbrist kan uppstå eftersom vissa livsmedel helt undviks. Vid mycket låg kroppsvikt, det vill säga både bulimi och anorexia, kan det vara livsfarligt att hetsäta och kräkas eller missbruka laxermedel. 

Det är inte ovanligt att människor med bulimi får allvarliga tandskador eftersom magsaft vid kräkning kommer i kontakt med tandemaljen. Dessutom fräter den på matstrupen. Med tiden kan även magsåruppstå, vilket kan vara livshotande. I vissa fall får även naglarna en mer blåaktig ton och nagelbanden börjar fransa upp, synen blir suddig och hårdare hjärtklappning kan upplevas."

Eftersom jag "hållt på" lääääänge (i perioder) har jag typ alla ovanstående "komplikationer".....helt klart är sömnen värst 😬.....sedan magen 😶....jag kan inte....gå på toa vartsomhelst ....jag planerar mina toabesök....noga.....på lediga dagar typ.....

Det jobbiga bland andra människor.....

Jag måste tänka på vart/hur jag sitter....bland människor....tänk om nån sitter å tittar på mitt fläsk....det som hänger ut där bak på ryggen ....under armarna....bh-överhänget....ällä magen....den stora uppsvällda magen....den känslan  kan få mej att  "stanna hemma"....på riktigt.....

Och för att bli riktigt "intim" kan jag säga att "avklädning sker endast i totalt mörker"

(null)



Som tur är....sa jag inte NEJ till fortsatt behandling efter 10 veckors kbte/grupp/kurs på ABC-kliniken...och i torsdags blev jag jue uppringd....så på tisdag är det dags för ett "första behandlingsmöte".....🙏🏻.....(av fem ....till att börja med).....

Idag....blire ett annat viktigt möte...dags å dejta PT’n....igen....😬.....känns ytterst  obekvämt dock....

Har "beställt" ett träningsupplägg i "maskinerna" på gymmet....så man lixåm kan gömma sej lite....(fixar på inga villkors vis att stå framför speglarna )

Hoppas hitta tillbaka till hur jag mådde....då för typ ett år sedan....ååå va jag tyckte det va roligt....

Nåväl....idag äre måndag....helgen har tillbringats med Tomas ❤️🙏🏻....nu blire längta i 14 dagar igen....

Willis är på plats ❤️🙏🏻....

Å det är dags å hugga tag i dagen 🥊




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: