2018-04-18
 09:03:58

Onsdag....

Onsdag 18april.....snart är även denna månad över....men vilken månad 🙏🏻....vilket väder 🌞....precis va mina "jag" behöver....

Det var ett "såntdär" möte med kommunen igår....man måste "uppdatera" alla Willis "åkommor"....intyg....tider....tillkomna åtgärder.....hjälpinsatser....
Han är jue över fyra år nu....och tydligen är det nån gräns för att det ev....kan bli lättare att få assistanstimmar från försäkringskassa ....ju äldre han blir....desto mer "onormal" anses han jue vara....🤔.....så med andra ord tycks han av denna myndighet  inte ansetts avvika så mycket från normen....☠️....
Hoppas på mer timmar....så kanske ....tar jag helt tjänstledigt....från "från andra sidan älven"....🙄 känner mej ytterst trött på både "jobbet i sej"...å inte minst "personalomsorgen".....herregud det övergår mitt förstånd hur det får gå till....men jag har gett upp "det".....🤮

Har lyssnat på en ytterst intressant och makalöst lärorik "bok"....om att kanske förstå sina "begär/behov/beteende" lite bättre....ällä snarare i mitt fall mycket bättre.....!!!!!
Hur vi alla är "unika"....inte då bara rent personligt....utan även "biokemiskt"....varför blir vissa "beroende" av ....mat/socker/mjöl/alkohol/spel/sex/shopping....ällä va det än må vara....det är inte så enkelt så man bara kan skylla på "karaktär/jävlaranamma"....alla kan inte köpa "sockerfri choklad/chokladbollar med dadlar/alkoholfritt vin/baka på mandeljöl/använda konstgjort socker/dricka laktosfri mjölk/äta glutenfritt bröd....det är inte så enkelt....för vissa.....för andra kan det funka....grattis....till er....🙌🏻
(null)

Oavsett om man bara är liiiite ätstörd 😁....så kan jag verkligen rekommendera denna bok....tror vi alla som bantat några gånger i livet får väldigt mycket förståelse/förklaringar/kunskap om oss själva....👏🏻

Nog om det....
Dagarna fortsätter vara lagom uppbokade....på precis det viset jag vill....överskådligt....genomförbart...upplyftande...
Willis ligger här bredvid och jobbar med morgonhostandet....😁...jag med min ägglatte ☕️

Träningen börjar äntligen flyta på....min pt har gjort precis efter mina önskemål...(han är duktig fast han är ung 😀)....så hjärnspökena minskar mer å mer....👻....snart kanske dom stannar i skåpet  i omklädningsrummet....

Fick igår en inbjudan till helgen ....så fredagen ska tillbringas med ytterst goda vänner 😍....

Det känns lite lätt...igen....surfar på vågen....
(null)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: