2018-01-18
 09:58:20

Livslektion

Det är inte precis nån nyhet....
"man lär så länge man lever"
Inte minst av andras livshistoria ....fick ta del av en lärorik sådan igår....eller faktiskt t.o.m två......🙏🏻.....
Även om båda skiljer sej enormt i händelse så är dom  lika viktiga....
Efteråt....(båda dessa möten/historier upplevdes på samma ställe)....frågade den ena personen....
"Får jag ge dej en kram"
Det var nog en av dom naturligaste/viktigaste/känslosammaste kram jag gett till någon...en människa jag träffat i en och enhalv timma...(med en minst sagt jobbig livshistoria) ....ibland träffar man människor som står närmare än man kan ana...😌
Den andra händelsen ....handlade om självinsikt ....nog så viktig reflektion 🙌🏻
Ni vet skillnaden ...på att förmedla/uppmana/informera ...eller tvärtom....vara mottagare av ovanstående ....vilken skillnad det gör av vem som just förmedlar.....ibland bara MÅSTE det komma från likasinnade....för att man ska ta till sej det....man lixåm måste känna att motparten förstår/vet...då blir det helt plötsligt så uppenbart....självklart 🙌🏻

Jag fattar nog nu..tanken ...med gruppterapi....
😇
🙏🏻

Idag ska jag försöka förstå....det där ljuvliga....med att snön vräker ner....och inte verkar det avta....👀.....



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: