2018-01-05
 10:20:37

Mellan liv å död....

Konsten....helvetet....att leva nära döden....🤔....
Ser på morgon-tv ...en klok fin livserfaren kvinna som lever med kronisk cancer....hon vet att hon inte kommer överleva....hon går på kontroll var tredje månad....hon.....
 lever tre månader i taget
(null)

Hon är så klok....hon sätter ord på svåra saker....🙏🏻...hon ger mej många....
" Ja just så är det"
Det är jue inte JAG som lever med
Sjukdom....i familjen....inte jag som är offret....men jag lever ytterst nära ....
DÖDEN..... igen...
I år är det tio år sedan min syster gick bort i cancer ...36 år gammal...🙏🏻
Vi va väldigt nära varandra....typ den enda jag umgicks med....det blev ett stort ärr i mitt hjärta.... 💔

Det känns lite som vi åxå lever i tidszoner för tillfället ...lite som hon på tv...men våran fighter har gått emot sin tidsfrist....den som socialstyrelsen dokumenterat....
"Dom flesta med krabbes sjukdom...med den infantila formen...upplever sällan sin tvåårsdag"

Såååå ....han blir fyra år !!!!  På alla hjärtans dag....
Hur lever man då....???? När tidsfristen gått ut....såklart är man överlycklig....men...det är åxå en otrolig  press....när ? Hur ? Var?
Ingen vet...ingen kan svara....det finns ingen att fråga....

Men...det kloka hon sa....hon på tv...hon som lever tre månader i taget var....
"Jag har ett ansvar hur jag lever dessa tre månader....ibland måste man tvinga sej själv att göra saker för att må bra...."
Sååååå jäääävulskt sant....ibland måste man VERKLIGEN tvinga sej själv att sätta det ena benet framför det andra .....

Idag är en ny dag....ingen vet nånting.... 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: