2018-06-26
 08:37:39

Midsommarlugn.....

Nog är det skönt när man kan känna ett lugn...."trots att det är midsommar"...🙏🏻
Äre skitväder (som jue ändå är det vanligaste)....stannar man inne/hemma....inget behov av att "hänga på låset"....🍻🥂🍾....
Är ens partner....trött 20.45....😁 så låt han/hon gå å lägga sej....njut i ensamhet av en film....(jaaa den ensamheten är ok)....
Själv såg jag....
(null)
Så ni kan jue gissa vem som va trött 😁👌🏻

Nåt som jag åxå fått uppleva är jue den berömda ....midsommartrafiken 😱.....
Fördelen för min del va att vara .... 
på rätt sida mitträcket
Det är fan inte konstigt att det händer olyckor....trots att man kör prick efter hastighetsbegränsningen (+- 10-20/km över 😎)
Trots att det bara är en fil och mitträcke...måste det sitta nån typ av "modell störrebiljävul" fastlimmad i röven på en...😡...oftast med luren i handen....solglasögon....å oftast en man.....
Sopprötter 🙈....
Och jag kan lova att köerna va ordagrant milslånga....
(null)


Midsommardagen vare fotboll....vilket jue knappast kan ha undgått någon....😬
Plan ett va att gå ner på O’lerys och käka å kolla....men eftersom han blev kvar i garaget längre än planen....🙈....kom vi på att vi blir hemma.....eller skulle vi kanske bara gå ner till "östermälarstrand".....
Här kommer mina jag i olag.....och cirkusen i hjärnan är ett faktum....🤯.....alla mina jag.....blir  oroliga...."gud....jag har så svälld mage....har inga kläder jag är bekväm i....tänk om jag behöver fisa....tänk om det bara sitter "smala flaschiga människor där"....tänk om nån ser allt mitt fläsk som sväller över....om det inte finns sittplats med stolen mot en vägg.....så jag har ryggen fri.....jaaa enkelt sagt....så va jag mycket skeptisk till att säga ja till förslaget....det är skönast å va hemma....gömma sej....gå i mysbyxor å fultröja....å slippa hålla in magen....det är sååååååååå tröttsamt att va instängd i dessa demontankar.....💀

Men....vädret va underbart....å jag vill verkligen inte va en tråkmåns....så vi gick iaf....å tog en öl/cider....😎🙏🏻
(null)

(null)

(null)

(null)

Tur va väl det...en helt fantastisk kväll...❤️

Man går förbi en kyrka på vägen....och på gården bredvid kyrkan....står ett litet hus....ända sen jag såg det första gången tycker jag det är nå visst med det....nåt lugnt....rogivande.....
(null)

Nu äre vardag igen....kaffet är på G....Willis är på plats....jobbar på sitt morronrossel....
(null)

Får nog bli en morgonpromenad ....eftersom det utlovas värme....å då orkar inte Willis va ute. 😬....

Ska även "tanka energi" ikväll....för egen del....
(null)

CARPE DIEM.....🙌🏻



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: