2018-10-08
 09:05:29

Oktober....

En vecka in i oktober ...en vecka med en havererad rygg...som dock börjar ta en annan form...🙏🏻
Värken lite mildare...inga knivhugg utan mer stel/molande....🙌🏻
En helg är över...en lugn och behaglig helg....lite höstmarknad i hantverksbyn här i mitt i stan ....
(null)
(null)
(null) (bilder lånade från "mysiga butiken" på instagram )

Lite nybakt bröd inhandlades...😎🙌🏻
(Och bröddamen frågade Tomas om det va han som luktade så gott ☺️...å de va det såklart 🤗)
Måste  höja min Tomas lite till skyarna...tror på riktigt att jag aldrig träffat nån så otroligt hjälpsam person ...behöver bara "nämna" det jag skulle vilja ha hjälp med....såååå vips tar han sej an projektet.....utan gnäll å mutter....
(möjligen lite analyserande och en del följdfrågor som den blå person han är  )....😍👌🏻
Tex har jag sen jag flyttade in i min lägenhet ...
(kan de va två år sedan 🤔...minnet är illa)
....har jag trasslat med värmeblandaren i duschen....jag har svurit jävlas å tom gråtit....
( när ryggen jävlades å värken skulle mildras med ett varmt bad 😩) .... men nu är det lyxproblemet åtgärdat....isärskruvat ....rengjort....ihopsatt och ytterst väl fungerande....😘🙏🏻....
Och provbadade gjorde jag...men inte ens det va skönt...för hårt å sitta 😏....

Eftersom brorsans bil pajade i helgen när det fraktades soffa från Rättvik -Borlänge ....samt att en säng skulle flyttas från mej....till syrran....lånade han ut sin bil hela lördagen till dom....
( å jag veeeet att han är väldigt rädd om sina saker)
Inte nog med att han lånar ut....han "förfixar" åxå....förbereder....sätter fast draget ...ååååt dom....skruvar isär sängen....ååååt dom....och snällt och lugnt instruerar en helt oooooteknisk svärfar lite teknikdetaljer på sin nyinköpta bil.....😎👌🏻

Ibland blir jag rädd....att jag inte är "bra nog" åt en sån/MIN person....att jag inte visar min tacksamhet nog mycket....att jag inte vet hur jag ska kunna återgälda allt han gör 🙄....
Men....
Vi vet jue att kärleken till mannen går via magen....
(åxå 😅😜)
....så ett par matlådor fick han iaf med sej hem....

Idag äre måndag igen....och en 
"Tanyatagmåndag"
Verkligen behövligt...🤭
👋🏻👋🏻👋🏻👋🏻




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: