2019-07-12
 08:52:45

Skiftbyte....

Hemma igen efter några dagar på Lilla Erstagården...med blandade känslor....🙄
Det är svårt att lämna...man är jue så nära när man är där...man är nära hemma också såklart, men det blir annorlunda allting...och även om vi gör allt med Willis där själva så känner man sej ändå omhändertagen på nåt vis..."allt" finns lixåm...man kan småprata med doktorn i korridoren...det finns alltid nån som kan hjälpa till...
Dom är helt enkelt proffs...🙏🏻☺️

När jag åkte hem kom Sofie dit så vi delade på veckan, känns bra det med för man blir lite trött åxå såklart...även om man vaknar av Willis hemma så blir "planerade nätter" ännu jobbigare 🙃
Ökning av mat under noggrant planerande

Va lite skeptisk i början om detta...för trots att han verkligen behöver mer mat är riskerna ännu mer kritiska för en "sån som han"....men hittills ser det bra ut och på dygn tre har inga komplikationer inträffat...man tar prover varje morgon och även dom ser fina ut....🙏🏻

Lillsyrran har jue varit med den här gången...och hon har trivts som fisken i vattnet...hon leker å grejar...hon "talar" med personalen...hon sätter sej med musikpedagogen och spelar piano och sjunger...hon är verkligen ett lyckopiller 🥰
(null)

Allt vi gör ser hon som ett äventyr...hon pekar ut genom fönstret  på bussen ....talar vitt å brett om det hon ser...och att åka tunnelbana va en höjdare 😎
(null)

Hon gillar sitt "semesterhus" 😇🙏🏻

Jag åkte tåg hem...lyssnade på pod  "Wahlgren & Wistam".....och skrattade så tårarna rann 🤣😂...
Tänkte att folk tror väl att jag är galen....
Där sitter jag ...på väg hem från ett ställe som jag önskar inte skulle behöva finnas...ett "sjukhus/hem" för svårt sjuka döende barn...
"Som måste uppfylla vissa kriterier" för att få vistas där....
(null)


Ingen har en aning...att jag som sitter där och skrattar...just lämnat detta ställe...ett ställe där Willis får vara....
"Han uppfyller kriterierna"......
💔

Jag är rätt säker på...att det finns människor som VET när man behöver höra eller få...rätt saker....där sitter jag och känner mej trött...säkert svart under ögonen...med gårdagens mascara (dock vattenfast 😉)...lite påbättrad i morse😆...känner mej uppblåst efter div avsteg från kostschemat 🙈😬....

Dåååå.....när jag ska kliva av tåget...kommer kvinnan som jag suttit snett mittemot hela tågresan....(och även sett mej när jag nickade till 😅)...fram till mej...jag tror hon tänkte tacka igen, för glasögonservetten jag gav till henne i början på resan....,
Hon tittar på mej... smeker mej lätt på kinden och säger....
" - Jag måste få tala om för dej vilket fint ansikte du har...och ännu finare när du skrattar gott"....

Jag är inte bra på att ta emot komplimanger...känner hur jag rodnar...och hur jag ser mej om och tänker..."herregud det är väl ingen som ser och hör detta".....😬
Galet...eller hur...för egentligen borde jag jue skrika så alla hör....
Hon visste verkligen vad jag behövde...just där...just då...hon hade ingen aning om vad jag sett hört och hur mitt liv ser ut....🙏🏻
Jag tackade givetvis och talade om hur snällt sagt det var...
Ett fint möte på ett Stockholmståg...❤️




Ulrica
PUBLICERAT: 2019-07-12, 11:08:04

❤❤❤


Våga kompetens
PUBLICERAT: 2019-07-12, 23:47:59 | URL: http://vagakompetens.se

Hej! Blev tagen av det du skrev om lilla erstagården. Har arbetat med barn som ofta besökt dem. Vill helt enkelt bara meddela att vi är ett nystartat företag vid namn Våga kompetens som utbildar alla som önskar lära sig mer om omhändertagandet av det akut sjuka eller långvarigt sjuka barnet. Önskar er allt gott. Mvh Alexandra

Svar: Tack 🙏🏻
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: