2019-03-18
 07:38:28

I ottan...

Vi är uppe i ottan...jag å Willis...slemsugen går varm precis som brukligt när maskineriet ska hoppa igång inför en ny dag...🙌🏻....
Faktum är att det gör mej lugn...det betyder att allt är som vanligt igen...och inte som förra veckan när det infann sej en ryslig tystnad...inget hostande...inget rosslande...och sovandes i nästan tre dygn...det gör mej orolig....🙄
Nu surfar vi på vågen ...ett tag till 🙏🏻

Fick en hel del gjort igår...sånt där som ....
borde göras
Pluggade i öronpropparna till headsetet och lysande på Johan Ripås 
"När himlen faller ner"
🙏🏻 Halleluja 🙏🏻
Lyssnade klart hela ljudboken i ett svep ...4 Tim & 20 min...ca
Sååååå himla bra...och jag gillar allra mest när det är författaren själv som läser...
Sååå mycket känslor...och tankar...inte bara tankar om det sjuka...utan också mycket om vilket tryggt land vi lever i...vi lever inte i Kapstaden....och behöver verkligen inte oroas över sådant som finns där 😬...
Samtidigt kan jag få känslan av att nästan vilja känna den oron...🙄....kanske är det för att ta udden av annat skit jag går runt och tänker på....kanske för att jag har en önskan om minimalism....jag vill rensa/kasta/sortera....vet att den känslan i allra högsta grad har med mitt mående att göra på mer än ett plan....
Att försöka få nån form av kontroll....
Har jue ingen kontroll på denna sjukdom...
Tyvärr är det min fysiska kropp som ideligen utsätts för denna kontroll/straff/diet.....
Boken gav mej mycket tankar 
🙌🏻
Apropå kontroll och rensning...
Det va just det jag fick gjort i går, äntligen tog jag tag i lilla  rummet...kastade en hel säck med skräp...kartonger blev äntligen ihopvikta och burna ut i soprummet....( ett soprum som likt resten av detta område är fullt av ordningsregler ...ytterst välorganiserat)....nåde den som bryter en regel där🥊...plast blev kört till för den avsedd plats....fyra säckar med kläder/filtar/kuddar ska till Erikshjälpen ....och ett av köksskåpen fick sej en omgång
Sååååå skönt å rensa🙌🏻

  Hoppas kunna fortsätta på denna bana  nu...så flytten går så smidigt dom jag tänkt....
Å nej...jag ska inte flytta till Kapstaden 😎 bara nån kilometer åt vänster kan man säga....
😇
Lite lustigt...brukar inte titta på trean på mornarna...men av nån anledning blev det så idag...och där är han igen....
Johan Ripås 🙌🏻

Rekommenderar verkligen att läsa/lyssna på denna historia 👌🏻

"Brist på sömn är inget problem...det är uppgivenheten"


Lotta
PUBLICERAT: 2019-03-19, 19:01:19

Kom ihåg att jag alltid är intresserad av att köpa kläder av dig. Är så nöjd med både skor och jacka.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: