2019-11-17
 09:07:12

10/9....

Ojdå...sist jag plitade ner nåt va lite drygt två månader sedan 😬...inte för att jag tror att nån sörjer precis 😁....men tror jag ska börja lite igen..

Det som "stoppar" mej lite är mitt eget överanslyserande...
"Om jag skriver si...kommer den å den tro att det är den jag menar"...."skriver jag så...kommer den att ta åt sej".....

Men jag skriver ju faktiskt om mina egna tankar och känslor...och även om jag upplevs som just "känslig" så undrar jag när det blev en "svaghet" 🧐...för det är den känslan jag har....att jag är "dryg" för att jag är så känslig....

Jaaaa med tanke 💭..på ovanstående text förstår ni nivån på min hjärna just nu... 🙈

Försöker lämna hjärnan en stund och hoppar rätt in i livet...
🔻
(null)

Söndagmorgon....som vanligt lite tomma sprutor på bordet...lite kaffe...piffar upp det med ett litet 🕯....Willis ligger och morgonrosslar bredvid...hunden ligger ute i hallen ...där har han hittat "sin plats", mest pga varmvattenslingorna som finns i golvet där 😁.....han är klok den lilla 🐶
🔻

Igår kväll slog det mej ....återigen !!!! hur sårbart livet är....jag och Wille å Valle (🐶) myste i soffan...och jag beundrade hur fin och lugn hunden är när han är nära Willis 🙏🏻😇
(null)

Fick ett samtal av sonen....ganska sent,  vilket är lite ovanligt framför allt en lördagskväll ....direkt hörde jag på hans tonläge att nåt inte va som det skulle....😳
Jag visste att han va i Falun på "befälsutbildning"...vilket gjorde mej ännumera nervös....till slut talade han om att hans tjej varit med om en bilolycka och att bilen voltat och hon nu va på lasarettet....i Mora....
Han hade fått samtalet innan hon ringt 112....kan bara föreställa mej paniken i båda dessa lurar....och i båda dessa kroppar....
Att volta med bilen i 70 km/timmen hade kunnat gå såååååå mycket sämre än det nu tack och lov gjorde ❤️🙏🏻
🔻
Idag är en ny dag...och livet går vidare...
Vallefrallan och jag börjar hitta våra rutiner tillsammans....han är lika enastående som han varit från dag ett 👌🏻....han är ett fint sällskap....han är glad och snäll....han älskar verkligen barn 😍....han börjar bli rumsren 😬 så igår åkte mattorna på ...
Lyckades även få upp lite tavlor på mina nymålade väggar 👍🏻....äntligen ....(det tog tid då jag känt mej totalt dränerad på energi....)
Det börjar likna ett hem igen 🙌🏻

🔻
Söndagen är hittills oplanerad...men hoppas att lite energi finns kvar så jag kan fortsätta lite "hemmapyssel "
Apropå just pyssel....
Det har varit mycket med Willis ett tag och mer på gång...känns som vi åkt skytteltrafik till div instanser...."fotortoser,handortoser, hostmaskinsutbilding,korsettutprovning
,knappbyte,läkarbesök,
influensavaccination,
ståbräda,ny duschstol,
korrigering av rullstolen,
sinnesstimulering, assistentlägenhetsfix,schemaändringar,i "samtalsterapi".....
Det är inte så att vi inte "har tid"....eller lust...för det har vi...och för Willis välmående är vi beredda att göra allt !!!! ....men om orken inte riktigt är på full tank....ja...då kan det kännas rätt mycket....🙄
Som tur är avslutades veckan (i fredags) med ett "terapisamtal" med en person vi har turen att komma i kontakt med via assistansbolaget 🙏🏻 det kändes välbehövligt....
🔻
Har även fler energipåfyllningar att se fram emot...nästa helg blir det Stockholm med Tomas ❤️...hotel ...Mia Skäringer....mat godis å en å annan drink 🍹 gissar jag ....🙏🏻

Men först fångar vi söndagens "karpar" 😊





Maria H
PUBLICERAT: 2019-11-17, 20:55:28

Fint skrivet💕

Svar: 🤗
Lillis sundelin


Anette
PUBLICERAT: 2019-11-17, 21:54:14

Jag har saknat dina rader och tankar här 🤗

Svar: Haha 😜
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: