2019-11-26
 09:28:49

Oväntat besök....

Det är ju inte riktigt som på reklamen...att man alltid bjuder på kaffe när man får oväntat besök 😬
På måndagskvällen vid 20 tiden ringde det på dörren...hunden gorma å skällde och vi tränar på att han inte behöver spåra ur så....(men efter gårdagens besök funderar jag på att låta honom skälla)....jag trodde det va syrran som kom så jag tvekade inte att öppna....

När jag väl öppnade såg jag ingen så jag tänkte blixtsnabbt att va fan nu då 😳 va på väg att dra igen dörren när jag hör ett....
"Här är jag"....typ bakom dörren....
Fram kliver en "man"....iklädd röda kläder med texten "sector alarm" på.
Ingen presentation...inget "id-kort"..,,,


Säger direkt att jag inte vill köpa något...varpå han kontrar med att säga...
"Jag kan väl iaf få stå innanför dörren å prata"
-Men jag ska iaf inte köpa nåt....
Å vipps på nåt vis står han i hallen....🤔
"Jaha du har vakthund ser jag...."
Han babblar på och försöker småprata om hunden...när jag återigen medd honom att jag inte är intresserad av hans ärende....

"Men du vet kanske att det händer en del i just ditt område...och många grannar har köpt larm här, å ju fler desto bättre pris vet du...."
- Men jag ska ändå inte ha nåt....
"Men vi sätter oss i köket, det kan det väl ändå vara värt...."
-Men neeeeej det ska vi inte göra...jag ska fortfarande inte köpa nåt larm.
"Nej ok...men om du får inbrott eller huset brinner ner när du är på jobbet, för du vet väl att all teknik vi har i hemmen brinner lätt.... är det du  som står utan bostad och får skylla dej själv"
🙄🙄🙄🙄
Fy 👿 för såna försäljare...det borde va  förbjudet....🚫



Anette
PUBLICERAT: 2019-11-26, 11:09:54

Ring Sector och berätta om den dumma fan!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: