2020-01-13
 09:18:21

Länge sedan.....

För länge sedan ...typ 13-14 år sedan for vi land och rike runt på hundutställning jag och min syster ...hon hade som mest tre rottweiler samtidigt...många roliga å dråpliga minnen från den tiden 😇🙏🏻...minnen är bra....ingen kan ta dom ifrån dej 🙌🏻
🔻
I helgen va det dags igen att återuppta detta "nöje"😁...dock utan min syster, men rätt säker på att hon gläds däruppe i himlen...och helt säker på att hon och Vallefrallan skulle avguda varandra 🐶
🔻
Om det är ett "nöje" är en riktigt vattendelare...nån i helgens sällskap /utställare va väldigt tydlig med sitt (o)intresse 😉 medans jag själv och några/nån till gillar det hela 😎👌🏻
🔻
Det blir  ofta långa dagar och mycket väntan...så att välja "rätt sällskap" är  "A&O" vill jag påstå...det går verkligen inte att ha med nån som gnäller å vill hem ...eller som gäspar och tittar på klockan i parti och minut ....🙄
Jag vill nog påstå att mitt "sällskap" va ytterst "väldrillat"...en som fixat käk...packat ...organiserat...kört bil...och servat på alla vis 😘🥰❤️🙏🏻
Och en som typ inte sa ett ord på nio timmar (trots tonår och tack vare telefonen) 😁
Sen hur stort intresset var...låter jag vara oskrivet 😅
🔻
Jag har redan från dag ett...fått så mycket beröm för min lilla frallbulle...så många som sagt hur bedårande söt och fin han är...såklart ...vem gillar inte små söta hundvalpar lixåm ....

Vågar nog påstå att en del "hundkunniga" också gett fina komplimanger 😊...
Och vi fick en hel del bevis för det i helgen 🙏🏻
🔻
"Maskulin hane, bra huvud, välställda öron, fina uttrycksfulla ögon, stark hals och rygg, bra roach, välmusklad och välvinklat bakställ, utmärkt päls och färg, härligt temperament, rör sej trevligt runt om, Välvisad ! "

Jaaa så står det i helgens "kritik" 🙏🏻
Och förutom det så "sköter han sej" exemplariskt...alltid snäll glad och lyhörd....🥰
Och jag är en riktig mallgroda 😊
1 HP , Bästa hanvalp, Bim-valp
🔻
Nu är det jue så att jag är ytterst medveten om att nästa gång...för det blir fler 🤗...kan vi åka ut "utan att passera gå"...så går det till lite i den världen ...olika domare dömmer helt olika...men så länge så gläds vi och gottar oss i detta 😇🙌🏻....och letar nya utställningar 😁



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: