2020-11-26
 14:03:57

Det lackar mot jul....

Snart är det jul...igen...preciiis som vanligt...fast ändå väldigt ovanligt....
Inget är som förut...ingen vet om det kommer bli som förut 🤔... va förut bättre då ????
Såklart tänker jag då inte på  att folk blir sjuka och dör 🙄... men att det ändå kanske  är ett tecken på att vi borde uppskatta "det lilla" ...se dom vi har runtomkring oss...uppskatta att "vi" slipper stressa som tokar....umgås som familjer...klarar vi det ???
Klarar vi oss med "mindre/färre/enklare"
——
Det är en "prövningens tid" som inte många nu levande ens kunnat drömma om... isolering...ensamhet...alla hemma samtidigt...minsta lilla 11 under näsan = vab = ebb i kassan...folk blir uppsagda...konkurser....ja det är jämmer och elände... och det är lika för oss alla (iaf nästan).... och ja.. vi tycker lite synd om oss själva .... jag med 🙋🏼‍♀️.... jag vill verkligen inte boka av "Spapaketet" den 10-11/12
..behandling/massage...bubbelpool ...trerätters...skön säng .... bara slappa å umgås jag å Tompa...
Men nu är det så....bara att boka av....
——
Mitt i detta mår jag ändå bra av att göra andra glada.... igår blev nån glad 😀🙏🏻
Min mamma är ju en s.k riskgrupp = 70+....
Det blir en jul hemma för henne...ensam, dels för att hon lite "valt det" och för att det jue är en rekommendation...
Vet att för henne är ensamheten inte heller lätt...med massor av barnbarn och t.o.m. barnbarnsbarn blir det extra påtagligt....
"Vi ville göra henne glad" 😊
Dottern kom med förslaget... 
"Jaaaa vi gör en sån julkalender med paket till mormor"
👀
Aningen skeptisk (mest pga att det gärna spårar ur och blir gigaaaaantiska projekt 🤓) antog jag utmaningen ....
Sagt å gjort på två dagar hade vi knåpat ihop 24 st paket ....
(null)

——
När vi sedan levererade denna samling (bara det i sej va en upplevelse 🤣).....emottogs det typ som förväntat..... först gråt och totalt psykbryt 😆 ...av glädje och förvåning ... sedan några timmar senare ett telefonsamtal med ytterligare tacksam framtoning ....
Jaaa det glädjer iaf mej....🙌🏻

Tills vidare kan jag väl bara "säga".....
(null)

(null)

(null)




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: