2020-11-08
 09:49:21

Fritt fall....

Faller en så faller alla...
Att vara en liiiiten arbetsgrupp 
(typ tre...eftersom en är man och bara jobbar natt) och därför inte räknas 😆) 
och dessutom släkt med varandra är inte enkelt jämt.
Ibland tror jag vi blir så nära varandra så vi blir så synkade så vi mår typ lika (dåligt)  samtidigt 😳
Mår en dåligt så blir alla att må dåligt...tyvärr ....både psykiskt och fysiskt....
Det behövs ju ingen raketforskning för denna uträkning precis , det är skillnad att gå till ett jobb med många arbetskamrater... då kan man lixåm "byta lag" till ett som passar min dagsform just då....

Eftersom Jag är den äldsta/vuxna... känner jag givetvis ett stort ansvar och önskar att jag alltid va pigg och glad och fixade att ordna så att alla mår bra ... 🙄

Jag vet att jag inte kan det... hur gärna jag än vill... för hur det än är kan man ju bara ta hand om sej själv ... menar då såklart fysiskt.... självklart kan/ska man försöka sprida glädje och försöka sträcka ut sin hand åt den som sjunker.... men i slutändan har jag ju ansvaret för mej själv 🙌🏻

Har nu (som vanligt) 🤐 ett projekt för att orka ta hand om mej själv... och som vanligt handlar det om......
Just det .... mat 🥘🙈
Läst en hel del om "hormonell balans" och vad just kosten har för inverkan... har på senaste tiden verkligen känt hur kosten  påverkar mitt mående... jag hör själv hur sur å vresig jag är... har även fått till mej det av min omgivning ... jag känner hur trött och omotiverad jag blir... depressionen står å lurar bakom varenda hörn....tålamodet ska vi inte ens prata om 🥶 och dessutom har jag ju "åldern inne" för just "hormonell obalans"

Som vanligt ...satt jag och googlade efter hjälp för detta...piller...kosttillskott...ringde tom en såndär app i tfn "kry"... då jag häromdagen va helt säker på 
(efter pizza 🍕 å överintag av godis 🍫)
 att jag behövde antidepressiva piller 💊 ....
Det va en väldigt trevlig och förstående kvinna i andra sidan luren ... som absolut tyckte jag va i behov av hjälp.. men tyvärr inget hon kunde göra/skriva ut via telefon....men hon tyckte definitivt att jag skulle kontakta  min VC ....
Näääe... då spricker det... orkar inte ringa VC....
😳😳😳
Så jag drar igång ett annat projekt...och tror såklart på det till 💯 % (som vanligt)...
Det sägs att "du blir va du äter" 🤔🙄





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: