2020-10-30
 10:02:15

En sjukresa.... 🙈

I mĂ„ndags va det premiĂ€r pĂ„ Neputunbadet för Willis 🐬
Det Àr en extra uppvÀrmd bassÀng som lixÄm Àr till för trÀning för personer med sÀrskilda behov ....
Willis Àlskar att bada och vi sÄg fram emot denna dag....
Det va premiÀr för "fÀrdtjÀnst/sjukresa" och vi tyckte det va sÄ skönt och praktiskt, jÀmfört med att Äka egen bil.
Praktiskt att kunna sitta kvar i rullstolen đŸ™đŸ»
Vi blev sÄ vÀl mottagna av personalen och vÄran sjukgymnast visade oss ett trÀningsschema vi ska utföra dessa mÄndagar.
Det Ă€r fotoförbud dĂ€r sĂ„ det blir inga bilder 🖐
Sjukgymnasten (som Ă€r den som fixat intyg för resan, ) frĂ„gade om det funkade bra med fĂ€rdtjĂ€nsten... och det gjorde det... 
" - Men ska det verkligen kosta 150kr/resa ? "
Det skulle det sÄklart inte... dom mÄste gjort nÄt fel... vi fick "tipset" att "stÄ pÄ oss" pÄ hemresan..
....
NĂ€r allt pĂ„ badet va klart och vi gick dĂ€rifrĂ„n mot taxin hem.... va vi sĂ„Ă„Ă„ nöjda, Willis hade fĂ„tt sĂ„ mycket bra och vĂ„rat samvete lĂ€ttat och fyllda av inspiration....
....
"- William".... ? Sa chauffören ... 
Och vi gick mot vÄran bil....
Han började köra ner hissen pÄ bilen nÀr jag "stog pÄ mej" och sa " - Vi ska inte betala denna resa, sÄ du vet".....
Kaaaabooom đŸ’„đŸ„Š
Karln blev som "förbytt"
Började svĂ€ra ... rumstera.. slita Ă„ dra i spĂ€nnband  ... 
" Det Ă€r dĂ„ fan att det ska va nĂ„t hela jĂ€vla tiden... dessa förbannade pengar... i vĂ€rsta fall fĂ„r jag betala detta... det Ă€r inte sĂ€kert ni kan Ă„ka med... förbannade krĂ„ngel... jaaaa nu fĂ„r ni se hur jag har det pĂ„ jobbet....  det hĂ€r Ă€r nackdelen med mitt jobb"..   
Och han va inte lÄgmÀld i sin ton kan jag lova..
....
Efter ett samtal (dĂ€r han blev upplyst om att vi inte ska betala) och ett smĂ€llande i dörrar sĂ„ Ă„kte vi... men i min hjĂ€rna hade jag redan kopplat loss Willis och hoppat ur..  i farten 😕
Han malde pÄ om samma sak... i samma tonlÀge..... till det brann i min hjÀrna !!!!
....
NU VILL JAG INTE HÖRA ETT ORD TILL OM DINA PROBLEM .. DU HAR PRECIS FÅTT OSS  ATT KÄNNS OSS SOM EN BÖRDA ... DOM PROBLEM DU HAR FÅR DU TA MED DINA CHEFER ... DET DU HAR I BILEN ÄR ETT BARN  MED EN SVÅR OBOTLIG SJUKDOM OCH HANS MAMMA ... SOM HAFT EN SKÖN FÖRMIDDAG OCH NU HAR DU JUST FÖRSTÖRT DERAS DAG ‌‌‌‌
DU SKA BE DOM OM URSÄKT OCH SEN SKA DU INTE ‌SÄGA ETT ORD TILL..  ( jag va inte heller lĂ„gmĂ€ld i mitt tonlĂ€ge... dock ytterst saklig) Det satt hĂ„rt inne... för en Ă€ldre man att bli tvingad att (lamt) be om ursĂ€kt ... det blev en tyst/tryckt resa hem...... 
(TillĂ€ggas bör att jag givetvis medd kundservice om detta đŸ‘đŸ»)



Jessica
PUBLICERAT: 2020-10-30, 10:44:57

SĂ„ bra!! KĂ€nde hur de kokade i mig med nĂ€r ja lĂ€ste! 😡
Stor kram till er frĂ„n Hofors ❀

Svar: Tack đŸ™đŸ»
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: