2021-12-09
 09:15:23

Enögd 👁

Ev stavfel,  förutom "åxå" skyller jag på "skit på linsen"… hela dagen igår höll jag på och svor över en fläck på ena linsen, såklart den jag ser bäst med på nära håll…blir galen När dom krånglar ….som jag blir över det mesta som krånglar 😤😩….
***
Har inte riktigt bestämt hur mycket jag egentligen ska dela med mej av min "ätstörning" och behandling ….
Det är så mycket skam och skuld med så det är inte jättelätt….
Men å andra sidan är det just det jag inte ska göra,  "gömma undan känslor och tankar"
Vi pratar mycket om det jag och min psykolog… 
Vad det grundar sej i, att just jag blev "som jag blev"…av fem syskon… varför tog jag på mej mer ansvar än jag behövde, varför skulle jag vara "snäll och försynt"…varför skulle jag försöka "skyla över"….tysta ner…förekomma….
Varför är bara jag vänsterhänt 🤔
***
Ungefär lika rörigt som texten ovan är det att leva med denna "sjukdom" och dess demoner…
Att ständigt kritisera sej själv och sin egen kropp….
"Gud va fet å ful jag är"
"Herregud vilken mage"
"Jag har ju t.o.m. tjocka knän"
"Och dubbelhakan sen 🙈"
***
Att hetsäta och kräkas….
Svälta….
Några "normala" dagar 
Laxera 
Hetsäta 
Kräkas
Ny diet
Piller 
Pulver
På måndag då j*vlar….
Omochomochomochom…..igen 
Att inte tycka man är "värld" saker, människor inbjudningar, resor, nöjen….
Att undvika att gå på stan för rädslan att träffa människor som ska "se" att jag är "fet" igen….
***
Jag har väldigt svårt att acceptera att jag som är 52 år 🙈 ska gå runt och "bete mej som ett barn"….
Att acceptera att jag måste ha hjälp att bli frisk…
***
Jag har varit livrädd att Tomas ska tröttna på mej…hur kan han ens "tycka om mej"…
Hur kan han vilja "ta i mej"….min tjocka mage…valken under bh-n ….osv osv osv
Och dessa dieter och viktpendlingar han varit med om under dessa 11 år ….
Mitt klädbytande…svordomar,uppgivenhet….
Men han väntar tåligt när jag byter byxor för fjärde gången …
Han lugnar när jag svär….
Han frågar lugnt "Är det bra för dej då ?"på ett sätt som bara han kan ❤️🙏🏻 när jag  "kommer på nåt nytt"
Tack för att du står ut 🥰
***
Förutom min psykolog så va jag igår på en träff med en dietist, vi va tre stycken där på "kursen"….
Vad händer med kroppen… varför behöver vi dessa byggstenar… tarmen…syror…fetter…kolhydrater…proteiner….
Tänk om man bara kunde släppa allt så sköter ju vår fantastiska kropp allt själv….

Tänk om inte om fanns …. 💭 


Anette
PUBLICERAT: 2022-01-04, 14:51:49

Kan känna igen mig i dina tankar, det där att inte riktigt vara nöjd som det är, drygt är det. Kram på dig 🤗

Svar: 😇🙏🏻
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: