2021-02-03
 07:43:04

Motorvärmare....

-14*  06.20
Jag håller mej för skratt 🤭 
Det må vara vackert  ute men för det tycker jag inte det är kul precis....
Äntligen fixat en motorvärmarkabel...så nu kommer den väl fram, den jag hade redan men inte orkade leta på... 👀
Trodde i min enfald att jag skulle slippa skrapa rutor i morse  men där sket jag en 🧅...
Ska väl inte klaga,  för motorvärmaren hade allt gjort sitt, den är nog inte den kraftigaste på marknaden men kämpat på bra ändå...
Kom fram till jobbet iaf bara några minuter sen... och "husbonden" hade "satt på en extra kopp" ☕️ 😇👌🏻
🔻
Gårdagen blev en väldigt känslosam dag ...vet  ärligt talat inte hur många ggr tårarna forsade... men antar att det va behövligt...och nu kan jag inte göra mer...än att lita på min känsla.... det löser sej...alltid... 🙏🏻
På nåt vis....
Det är besvikelsen som gnager mest...
Tänk va mycket det finns att vara besviken på, måste jobba ännu mer att inte ha så mycket förhoppningar....
🔻
Nu i efterhand känns det lite ...
"Gud va sände jag egentligen ut för signaler igår 😬"
Har några i min närhet som jag kastar iväg lite medd till när jag blir överfull av tankar...och då skriver jag  lite i desperation...kanske lite för fort... men det bara blir så...och svaren ger mej ofta bra råd...eller hjälper mej vrida tanken...å vips kan jag se saker ur ett annat perspektiv 
🤗
🔻
Fick svar igår att jag skulle få hjälp av facket ang min tjänst....kan inte riktigt beskriva den stressen 😏 svårt attsätta fingret på, men antagligen va det den berömda droppen.. den som gör allt till en översvämning...
Det finns helt enkelt ingen ork kvar...
Dom existensiella bekymren kräver mer kraft en va nån kan föreställa sej....
🔻
Allt va klart... möte bokat via datorn/Skype jag på mitt håll...facket på sitt... chefen... och HR....på sitt...
Men...näe det här tar verkligen kål på mej...jag orkar inte, jag ger mej, kapitulerar
Avbokar....
Det känns bara så förnedrande 😟...att efter 21 år  som fast anställd behöva be om att få ha sin tjänst kvar, för att jag hamnat i en situation som jag lovar att inte en enda människa skulle valt....
🔻
Nu blev det så ändå att jag får hjälpen... och behöver inte ens medverka....
Jag är tacksam för all hjälp och hoppas inom kort kunna lämna denna stress bakom mej... oavsett utgång... kan jag inte gjort mer ... 
🔻
Dags att "fånga lite slem och en ny dag"
🔻
"Det är lätt att glömma av att komma ihåg att man är grymt bra som man är"

👋🏻😇👋🏻



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: