2021-02-02
 11:47:06

Periodaren

Jag är verkligen en "periodare" vilket jag tror att dom flesta är 😊
Det jag bara måste jobba med är att försöka få toppar och dalar aningen jämnare...till stor del känner jag igen mitt eget mönster, men ja ni vet ju själva hur svårt det är när man är i en negativ fas...att se det positiva 😬
"Hurtfriska människor undanbedes" typ...
🔻
Det va ju rätt uppenbart i föregående inlägg vilken del av vågen jag då surfade på...inte va det då uppåt iaf 🥶...
Men jag är på väg dit...
🔻
Jag har en god vän som kan vara rätt ärlig mot mej 😉 ja gillar det...
Jag har en förmåga att be om ursäkt för mina känslor 🙄...
Ni skulle bara veta hur många inlägg jag skrivit och sedan raderat.
Tror det beror väldigt mycket på att jag antar att jag ska bli bedömd...
"Antaganden är en lögn...tills du vet sanningen"
Hon brukar då "spänna ögonen i mej"...även om det är via telefonen☺️ å säga med myndig röst....
"Nu slutar du be om ursäkt för va du känner, varför skulle du inte få ha känslor"
Jag är tacksam för att hon påminner mej...
🙏🏻
Ja vad är det egentligen som hämmar mej så från att visa vad jag känner...
🔻
Jag har väl alltid i familjen på nåt vis varit en sammansvetsande länk...redan i unga år tog jag på mej mycket ansvar...framför allt för andras känslor.
Men livet ändras ju som bekant, länkarna spricker...somliga länkar försvinner helt...
Förlusten av min syster är en sådan länk...och den sorgen har jag nog inte tillåtit mej att ha...det va ju så många andra som behövde mej 💔
Och vetskapen om att en länk till kommer försvinna  gnager såklart i märgen...💔
🔻
Den enda som kan göra nåt åt detta är ju jag själv...och det gör jag, som jag skrev så trevar jag efter hjälp...jag har köpt några böcker...jag har lyssnat på ljudböcker...jag har tankat ner listor på Spotify med lugnade och meditativ musik/ljud ... tittar på dokumentärer på Netflix om hur allt hänger ihop... och nu även gått med/köpt en yogakurs på nätet 🙏🏻
(Soul work club)
Gjort mitt första pass idag och det va sååå bra 😇
🔻
Det finns ju verkligen inga genvägar till välmående och alla måste ju hitta sin väg, det jag verkligen kan hålla med om är ju hur mycket kosten betyder för att må bra.
Vet ju så väl att jag mår bättre psykiskt när jag äter bra...dvs inte knarkar socker 🍩🍫🧁...och snabba kolhydrater🍔🌭🥪🍕.... jag får mindre ont i kroppen och att jag sover bättre... och ändå är det på just matfronten jag frontalkrockar med mej själv....🤯🥊
Det är för mej en ekvation jag måste föröka lösa...och just matte är inte min starka sida....🥵
🔻
Idag känns allt lite lättare 🙏🏻
Jag har tagit emot tacksamhet 🙏🏻 
Jag har tagit tag i en jobbig sak 🙏🏻
Jag har bokat en dag med en fin vän 🙏🏻
Och i helgen åker jag till Västerås ❤️
Jag ska verkligen jobba på att "leva som jag lär"....inte fastna i negativa tankar...inte anta en massa ...
Hittade en fin tavla ... tro’t eller ej på biltema 😅
Tycker den egentligen innefattar vad allt jag skrivit  i detta inlägg...
"Gör något idag...som ditt framtida jag kommer tacka dej för"
🔻
Tror det får räcka så idag 👋🏻



Ulrika
PUBLICERAT: 2021-02-02, 13:22:39

🤓❤

Svar: 😘👌🏻
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: