2021-01-06
 13:21:25

Less is now....

2021 ...nytt år...nya planer ✨
Ni som "känner mej" behöver ju inte ens gissa vad jag brukar mena med "nya planer"...
Men i år (iaf än så länge = 6/1)... handlar det inte om en ny diet...
Det har kommit till min insikt, bättre sent än aldrig , 51 år gammal,  att jag måste programmera om mej... jag lägger så mycket energi på vad jag tror att andra tänker å tycker om mej så jag blivit helt dränerad på kraft och ork....
Jag "hittar på" vad andra människor tänker...om dom är sura arga bittra ledsna glada.... 
Hur jag tror att dom ska reagera om jag säger eller gör nåt... eller inte säger eller gör nåt...
🤨🧐😟
Visst blir man trött av att bara läsa ovanstående text 🙄
Såklart !!!! är det endast jag som kan ändra detta ... det är bara jag som kan jobba på mitt sätt att tänka och agera....
🤔
Under många år har jag levt med "lite pengar".... nu ser livet annorlunda ut... jag är definitivt inte rik men ja...jag kan typ köpa det jag vill ha (alltså menar då "mindre" attiraljer) eller snarare det jag tror jag vill ha ... det jag tror ska göra mej glad och lycklig....
Garderoberna...skåpen...förrådet.... är fulla med lycka 😬 .... så när det sinar på lyckohormoner går jag bara och öppnar en av dörrarna och tankar lite lycka.... 
🤥
Tji fick jag ... det känns ändå  alltid som nåt saknas....
Jag är absolut inte olycklig dagarna i ända men jag känner att det måste till en förändring ... 💪🏻 
Just nu ligger det fyra !!! plastsäckar med kläder i min bil ... kläder som fyllt mina garderober med just det... lycka....
Det som är konstigt är att det är så skönt när dom rensats ut och skall skänkas bort...
🤔
Har sett på en bra dokumentär om det här med att äga saker... varför vi samlar ... köper ...beter  "oss" så här... kan varmt rekommendera den 👍🏻
(null)
Finns på Netflix....
Så det är ett av mina projekt detta år... rensa...slänga ...skänka.... shoppa med väldigt mycket eftertanke  🛑 

Att "allt hör ihop" är ju egentligen ingen raketforskning... så ... 
Mej själv.... va gör vi åt det vraket 😇
Jag kan ju faktiskt inte göra annat än att försöka förstå mej själv... för jag kan ju verkligen aldrig kräva av mej själv att jag ens  ska kunna förstå andras tankar....
Så böcker om självinsikt ska få mer plats (än📱) i min vardag... och den första boken i hyllan är....
(null)

 
Det är några av mina "simpla" 🤗 planer för ✨2021 ✨
Dela gärna med dej i "kommentarer" om dina planer 🙏🏻

(Om nån undra varför jag skriver .... på många ställen 👀 så är det en andningspaus 😉)




Anonym
PUBLICERAT: 2021-01-06, 20:52:51

Tro mig, känner igen mig i allt🤗
Skulle vara såå rooligt att träffas 🙏🏻💖
Som jag alltid har sagt!! Du är såå fin och du är en väldigt klok kvinna Lillis🌟💖

Svar: 😇🙏🏻
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: