2021-01-31
 09:38:30

Sibirien ....

Känns som vi bor i Sibirien just nu...bilen tar en halvtimme på sej att bli varm (ska gå till biltema å handla motorvärmarkabel idag 🙌🏻)...jag fryser häcken av mej...frallan blir trebent efter 10 minuter och har svårt att hitta en bekväm plats att 💩 ....
🥶🥶🥶🥶
Men det finns ju alltid dom som har det värre ☺️och  mina -14* är ju trots allt rätt normalt för årstiden.
🔻
Alla fastnar vi ibland i våra envisa tankar och ovanor...undertecknad i allra högsta grad💁🏼‍♀️
Jag maler på om min ensamhet...den som jag både älskar och hatar 🙈
Det är när vardagen stockar sej...bekymren tränger in mej i hörnet...pressen blir för mycket... som det vore skönt att "ha nån/dej" här hemma... att bara få ventilera bolla tankar...få dina råd 👩‍❤️‍👨.....
Det vore så skönt... 
🔻
Det är tyvärr då... jag hamnar i mina perioder av att "se min spegelbild i botten på toaletten" i det där vattnet...spegelbilden är svart.... lixåm bara en siluett... jag har mina rutiner...jag följer ett mönster... lixåm som att jag kanske ska klara att avbryta...men ingen kan förstå (som inte varit där)  hur stark denna ångest är...den vinner tyvärr 99 ggr av hundra 🤮...och den sjuka känslan av lättnad efteråt....antar jag är jämförbar med när ....alkoholisten får sin alkohol....narkomanen får sin drog....jag känner en lättnad...suckar djupt....och sen går spiralen....runtruntrunt....
🔻
Återigen fått ett samtal...tagit ett stort beslut...pressen blir för stor...sömnen förvandlas till dvala och konstiga drömmar...
Men jag kan inte "välja" nåt annat....
Efter 21 år i kommunen tvingas jag säga upp mej eftersom min tjänstledighet inte godkänns längre... den jag så stort blev lovad att den skulle godkännas ....
"Så länge behovet kvarstår"
Dvs "Så länge Willis lever".... men "någon" har "bara gjort fel som lovat"
Tänk om det vore så enkelt för mej med....
🔻
Tro mej när jag säger att jag "försöker förstå"...samtidigt vill jag bara skrika rakt ut...
NÄR SKA NÅN BARA FÖRSTÅ MEJ ??
Jag söker hjälp via böcker...jag trevar å letar...hur ska jag lära mej förstå allt och alla...
Och inte minst mej själv....
Tänk om nån bara kunde komma med sitt trollspö.... sprida lite "stoft"....bara lite...som ett andningshål....
🔻
Vet verkligen inte vad jag "behöver" just nu...mer än det vi alla vill ha...att denna pandemi försvinner...att det åtminstone blir lite normalt i omvärlden ... för min egen värld vet jag inte om den kan bli normal igen...eller såklart blir den det... men hur det  "normala" kommer se ut...har jag ju ingen aning om 🤷🏼‍♀️
🔻
Ska iaf fortsätta lyssna på min ljudbok den ger en hel del tips och bra tankar...
Rekommenderas varmt ☺️🙏🏻




Ulrica
PUBLICERAT: 2021-01-31, 09:59:13

❤😘

Svar: 🤗
Lillis sundelin


Anna S
PUBLICERAT: 2021-01-31, 10:31:54


Svar: ❤️🙏🏻
Lillis sundelin


Anette
PUBLICERAT: 2021-01-31, 11:07:43

Jag tycker kommunen är så jäkla trångsynt!! Kan man inte tänka utanför boxen nån enda gång.... jag tänker på dig er er hela tiden, ni är den bästa familjen Willis har kunnat få, värma tankar till er ❤

Svar: Tack 🙏🏻
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: