2021-03-23
 10:03:19

Njuta av mat....

Gud va jag önskar att jag kunde "bara njuta" av mat/äta ...👀
Skrev ett långt inlägg häromdagen om min nuvarande "sinnesstämning".... men raderade hela inlägget...
"Herregud jag är ju (snart) 52 år"
Det är i den meningen jag fastnar... 
"jag borde veta bättre/borde vara vuxen/borde föregå med gott exempel"...osv
Men när dessa "perioder" sätter in är dom lixåm starkare än mitt eget jag... 🤷🏼‍♀️
Tror ingen (frisk person) kan förstå motsättningen att sträva efter viktnedgång samtidigt som den ena näven är full med ostbågar och den andra med choklad 🍫 som bara väntar på att bli intryckt i truten bara nuvarande innehåll malts ner....
....
Tror ingen heller kan föreställa sej hur allt som ska ätas "värdesätts".... "onödigt/onyttigt/kolhydrater/fett/socker/värdelöst...."
Hur man trots att man är "fysiskt" mätt kan ställa sej å trycka i sej "detdär som man vet ligger i lådan".... med följd av att man inte kan sova sedan... för oftast är det kvällstid demonerna vaknar.....
Jag "avföljer" personer på social medier som lägger ut sina lyckade viktminskningsresultat....
(Inget raketforskningsval precis)
...
Jodå jag har trevat efter lite hjälp inom sjukvården....men den ena säger "gå dit".... den andra "sök där" och då spricker det....då orkar man (jag) inte... för just ett (som jag uppfattar det då) avvisande är det som mest skrämmer en...när man väl tagit tag i sej själv.....
Har kollat lite "privata" kbt-utövare men det kostar hiskeligt med pengar 👀
...
Brukar veta ungefär varför ångesten kommer dvs då dendär bulimin 😈 väcks till liv....
Vet inte just nu... mer än att det är en hel del på G med personal hos Willis... har absolut inget problem med just nya människor...men just nu lixåm... mitt i dessa 🦠-tider....
Och i ärlighetens namn... hur introducerar man nån att ta hand om Willis... dom rent praktiska momenten är väl ingen större konst... dvs alla maskiner och apparater... men resten då.... dom små rycken... dom små ljuden... han får inte somna för djupt...han får inte bli fööör kall... eller varm... dom små reaktionerna på igenkänning... 
Förstår förstås att ingen är outbytbar... inte ens jag... men vill nog ändå påstå att situationen är lite speciell 😏
...
Har även på senare tid märkt att det blir svårare och svårare att reta fram en host... och när han inte hostar... blir det mycket slem i rören...som gör att han får för lite syre...som gör honom tröttare... och då somnar han så djupt ibland så han blir "medvetslös".... och vart går gränsen för "för mycket" ?för hans kropp behöver ju vila/sova åxå  ....
Är läpparna blå/vita... ögonvitorna kommer fram... kroppen blir ännumera lealös än man kan tänka sej...inte ens smärtstimulering får honom att vakna...sånt som han i vanliga fall reagerar omedelbart på....
Det ska jag introducera för en "utomstående"....på ett pedagogiskt sätt 🙄
...
Lyssnade på min favoritpodd igår "Mia Skäringer & Anna Mannheimer" 🙌🏻
Skrattade så jag låg dubbelvikt över sängen när jag bäddade....
Och pratade för mej själv... igenkännande 😬
Dom pratade med Mias mamma igår ... hon är såååå rolig, även om det ibland faktiskt är hennes sorg och bitterhet jag skrattar åt ....
Hon beskrev hur hon försöker handla sej lycklig ... hur hon lägger/hänger in kläder i garderoben... och som sedan läggs i säcken .....till bortskänkes,   med prislappen kvar på.... "been there done that"...,
Handlar nåt bedrövligt onödigt mycket... en materiell "lycka" som går över lika fort som varan packats upp/burits hem...
...
Allt hänger ihop...
Typiska tecken på "sorg"....
Här följer några exempel över beteenden som om de uppträder av fel anledning, kan ha en negativ inverkan på sörjande människor:

• Mat
• Alkohol och psykofarmaka
• Arbete och träning
• Shopping
• Sex
• Ilska"

Några av dom kan jag upplysa om att jag istället helt tappat "lusten" till 🙈😂

...

Alla har vi våra livspussel...  och det ska såklart inte fattas nån bit för att "det" ska bli helt... hur mycket man än trycker passar inte bitarna om det blir fel bit på fel plats..

...

Kan bli lite garderobsrensning idag 😇😅

Och jag står på benen ... jag lovar...jag har det bra åxå ... såklart 😇🙏🏻

(mamma 😂🙌🏻)....  





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: