2021-11-21
 19:02:58

Skriva eller inte skriva … 🤔

Ibland känner jag mej så full i tankar så jag nästan håller på att explodera 🤯 
Jag tänker ofta att jag egentligen vill dela med mej mer… men så fort tanken slår mej börjar jag analysera…varför, hur, för vem, blir det bra, trampar jag nån på tårna… 😬
Önskar verkligen jag hade lite mer "egotänk"….tog lite mer plats … redan här har jag raderat och skrivit om ….
***
Är nån ens intresserad av att veta…
Har inte alla fullt sjå…hur många "lyssnar verkligen"…
***
Såklart handlar mina tankekullerbyttor mycket om ❤️Willis❤️… detta lilla (stora) barn… han som kämpar så mycket, han är stark, han har skrämt livet ur oss xx antal ggr….
***
Han har haft nån vecka nu som har varit väldigt uppochner … ena dagen feber, nästa dag verkar han helt frisk, sedan feber igen, sen jobbigt med slem och hosta…senaste dagarna en hel del syrgas…hunnit med en kur antibiotika … medans nästa kur redan ligger å "väntar" på apoteket … ifall att 🙄
***
I helgen blev han oroande tyst istället…inget slem…ingen hosta… och väääldigt trött 😴 
Det är så sjukt att skriva att man blir orolig när han inte rosslar… när man ser kroppens små andningsrörelser… men hör inte ljudet… då vaknar alarmet i mej 🚨
Autopiloten träder in, adrenalinet pumpar runt, mitt "praktiska jag" tar över….
"Jag löser det"
***
En stor lättnad numera är att vi tillhör 
"Palliativa teamet"
(Vård (hemma)i livets slutskede)
Han hade haft så jobbigt hela fredagsnatten så jag ringde på lördagen och frågade om dom kunde komma och bara bekräfta att han syresätter sej någorlunda, efter varje utandning kom ett "klagande" ljud….som en suck….tyckte så synd om honom….❤️… och man är väldigt ensam på natten med alla funderingar och maktlöshet ….
Det "enda" jag kan göra är att ge syrgas…inhalera…byta liggställning… vända på kudden så den blir sval å skön, ge febernedsättande och vatten…. Badda pannan…suga slem… som ju inte existerade den natten… och såklart 
Vara nära 🙏🏻
***
Teamet kom…
Satte på syremätaren…
" -Jag förväntar mej såklart inga drömsiffror, jag är nöjd om han ligger runt 84-86%"
Ok va bra, för han ligger på 85%
Jag känner det lilla gossebarnet väl kan man säga….
Fick prata med en supergullig läkare åxå…som frågade : 
" -Hur ofta inhalerar ni (ventolin & koksalt)?
Jag: " -Stup i ett"….
" - Toppen 👍🏻 stup i ett är en perfekt ordination "
Allt blir så mycket enklare med enkla människor, så skönt att ha tillgång till dessa när man börjar ifrågasätta sej själv….
Vi fick beröm för att vi gjort så rätt…
Kändes som att få alla rätt på provet i skolan…
Tror jag…för det har aldrig nånsin  hänt 🙈
Min oro har inte släppt riktigt denna gång… än 💕
(null)


Ewa Wilstrand
PUBLICERAT: 2021-11-21, 19:25:05

Ni är fantastiska och så lugna o fina med W 💕
Hoppas ghan piggar på sig 🙏❤

Svar: 🥰🙏🏻
Lillis sundelin


Johanna Edman
PUBLICERAT: 2021-11-21, 20:29:10

Tänker på er varje dag! Du är fantastisk Lillis på alla sätt och vis, önska vi kunde ta en fika snart❤️😍

Svar: 😇🙏🏻 det tycker jag med 🥰
Lillis sundelin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: